2012. december 5., szerda

A szépség nem pénz kérdése!

Sokan azt gondolják a szépség, az igényesség pénz kérdése, és kibúvónak érzik ennek hiányát arra, hogy nem mindig vannak a topon és kifejezetten azt látom, hogy nem elég, hogy ezek az emberek magukkal elhitetik hogy mivel nem telik rá, lehetnek igénytelenek, de még azokba is belerúgnak akiknek egyébként meglennének az anyagi lehetőségeik. Sose szerettem a mások pénztárcájában való turkálást, de ez is mint az irigység vagy rosszindulat tipikus magyar tulajdonság, úgyhogy szembe kell nézni ezzel a problémával is. Ez a post leginkább azért született, mert sok támadás ért azért amiért én úgymond azt prédikálom hogy egy nő mindig maradjon nő, legyen igényes, csinos, ápolt ami a külsőt illeti (ami a belsőt illeti szintén megérne egy postot, de előre is leszögezném hogy ez most nem az a post tehát tisztelettel megkérnék mindenkit hogy ha minden másba is, de ebbe ne kössön bele) és erre általában az a válasz (a szűklátókörűek részéről leginkább) hogy nekem bezzeg milyen könnyű, hiszen a világon semmi más dolgom nincs mint hogy magammal foglalkozzak. Akkor itt és most leszögezném hogy ez sajnos egyáltalán nem igaz, dolgozom én is, csak nem kötött munkaidőben mint az emberek nagy része, de a saját vállalkozás megadja ennek a szabadságát és nem érzem azt hogy emiatt elnézést kellene kérnem. Nekem is rengeteg dolgom van, vannak olyan napok hogy egész nap nem vagyok otthon és csak aludni járok haza, de valóban van olyan is, hogy úgy döntök egész nap otthon leszek és magammal fogok foglalkozni. Igen, van ilyen, de akár az is megteheti ezt aki hétfőtől péntekig reggel 8tól délután 4ig dolgozik, annak az egész hétvégéje szabad, nem igaz? Az élet arról is szól hogy jól osszuk be az időnket, és az időt nem másoktól kell irigyelni, hanem magunknak kell megteremteni a lehetőségeinkhez képest a legjobban. Tudom, hogy rengeteg olvasó tanul és dolgozik, de mindenkinek van egy ilyen szakasz az életében (nekem is volt) ami nem állandó állapot viszont akkor is meg lehet próbálni kihozni a legjobbat a helyzetből. Rengeteg olyan lányt ismerek virtuálisan és személyesen is akik annak ellenére hogy iskolába járnak dolgoznak mellette párkapcsolatuk is van, mégis mindig igényesen, csinosak néznek ki, szóval élő példák hogy lehet ezt jól is csinálni. És akkor ott van a másik oldal, azok akik csak keseregnek hogy mennyire nincs életük és idejük magukra, arra viszont mégis jut idő hogy névtelenül a formspringen osszák az észt az olyanoknak mint én is akik ha van szabad 5 percünk ne adj isten kilakkozzuk a körmünket vagy hetente kétszer találunk arra fél órát hogy megmossuk a hajunkat. És nem, ettől nem picsák vagyunk akik felszínesek és csak magukkal foglalkoznak, hanem úgy gondolom ez normális hozzáállás egy nő részéről, habár én azt is teljesen elfogadom ha valaki szeret igénytelen és taszító lenni, csak akkor nem kellene leszólni azt akinek más a mércéje önmagával szemben.
Azt is lehet mondani hogy a pénz hiánya az oka annak hogy valaki nem törődik magával, viszont szerintem ez sem lehet kifogás amikor már a drogériákban is lehet jó minőségű kozmetikumokat kapni és a házilag elkészíthető pakolások, krémek tárháza végtelen csak egy kis praktikus gondolkozás kell hozzá. Ami a ruházkodást illeti ha még arra se futja hogy szezononként vegyünk néhány új darabot azt is meg lehet csinálni hogy hasonló helyzetben lévő barátnőkkel összefogtok és egymás között kicserélitek a ruhákat így új darabokkal gazdagodsz mégsem került egy filléredbe sem. A turkálókat szokták még felhozni pénztárca kímélő megoldás gyanánt, ezt temészetesen én is támogatom viszont a plázák kínálatát sem kell rögtön elvetni hiszen leárazásokon szó szerint pár száz forintokért vehetünk új, divatos darabokat.


Az én tippjeim idő és pénzhiány esetére:


  • Írd fel a feladataidat mi az amire igényed van magaddal szemben:
  1. Hajfestés: ezt akár otthon is meg lehet oldani, lényegesen olcsóbb megoldás hiszen egy festéket bárki fel tud kenni ha tudod milyen festéket használ a fodrász akkor akár magadnak is festeheted vagy megkérsz egy barátnőt hogy segítsen. 
  2. Hajmosás: a Kallosnak vannak remek samponjai, balzsamjai és ami a legjobb nagyon olcsó 2-300 Ft egy flakon. A Serical Latte hajpakolás maximum 1000 Ft és hajhossztól függően hónapokig elég. Ha nincs időd hajat mosni használj száraz sampont a köztes napokon vagy tűzd kontyba a hajad, de ne hagyd zsírosan lógni, az a legrosszabb amit tehetsz. Ha szárításra jársz a fodrászhoz próbáld ki azt hogy nagy tapadós csavarókra tekered a hajad mikor már száraz (hajmosás után) rászárítasz, majd időd függvényében benne hagyod a csavarókat (addig akár sminkelhetsz is) majd kiveszed és pont olyan lesz mintha fodrásztól jöttél volna. 
  3. Körmök: a műköröm praktikus megoldás lehet időhiánnyal küzdőknek, havonta egyszer 1-2 órát kell vele foglalkozni és ezen kivül nem kell lakkozással és körömápolással szórakozni. Ha pénzügyi gondok vannak az Essence lakkjait tudom ajánlani, pár száz forint és elég ha egyetlen egyet veszünk a legkedveltebb színt ami akár mindenhez megy (én a pirosat szeretem) ezen kivül egy körömreszelőre, körömágyvisszatoló rózsapálcára és esetleg egy kézkrémre lesz szükség, 100 ft-os boltban szinten pár száz forintból megvehetjük ezeket és hosszú ideig használhatjuk. 
  4. Bőrápolás: a leggyorsabb megoldás ha bőrradíros tusfürdőt használunk, ha több időnk van akkor keverhetünk házi bőrradírt. 
  5. Arcápolás: szintén nem kell a legdrágább kencékre áldozni, ami fontos és bárki megteheti: minden este távolítsd el a sminket, tisztítsd meg a bőröd. Ezen kivül használj a bőrtípusodnak megfelelő készítményeket, a Balea termékek olcsók és jó minőségűek is. 
  6. Testedzés: ez a leggyakoribb kifogás forrás hiszen akinek pénze nincs rá az a baj, akinek pénze lenne rá ideje nincs. Én mind a két esetre azt tudom mondani, hogy nem hiszem el hogy valakinek nincs arra igénye magával szemben hogy akár reggelente akár esténként vagy munka után megcsináljon néhány gyakorlatot! Már napi 20 perc edzés is sokat tesz nem csak a testért, hanem a közérzetért az energikusságért, szóval egy nehéz munkanapot is könnyebb lesz lenyomni ha formában vagyunk. 
  7. Smink: szintén gyakori kifogás a "nincs időm sminkelni", én erre azt mondom hogy én van, hogy az autóban sminkelek (nyilván nem én vezetek ilyenkor) sőt megmondom őszintén ciki ha nem, olyan is volt már hogy a vonaton bementem a mosdóba és ott rittyentettem egy gyors sminket, mert indulás előtt nem volt időm, és tudtam hogy a vonaton lesz szabad fél órám, miért ne használhatnám ki? (Bár hozzáteszem az itteni vonatmosdók valamivel igényesebbek és jóval kevésbé szagosak mint az otthoniak :() De ha reggel csak 10 perccel korábban kelsz fel ennyi idő alatt is össze lehet dobni egy gyors sminket és nem azért mert bárkinek szégyellnie kellene a csupasz arcát, hanem mert rengeteget dobhat az összhatáson egy egységes bőrszín egy rendezett szemöldök esetleg egy  kis ajakír és ez mind megvan 5 perc alatt ha ennél több időnk van egy laza nappali szemsminket is összedobhatunk. Itt Hollandiában a nők nagyrésze sminkel és megmondom őszintén nekem jobban is tetszik ha egy lány csinosan felöltözve visel némi sminket magán mintha smink nélkül lenne, valahogy nekem úgy lesz teljes az összkép. Ettől függetlenül azt is teljesen megértem ha valakinek erre nincsen igénye, csak ne mondja azt hogy nincs rá ideje vagy pénze. Egy alap sminkszettet 10 ezer Ft-ból össze lehet állítani és hosszú ideig tudjuk használni. Karácsonyra is kitűnő ajándék.
  • A feladatokat oszd el a hét napjaira attól függően hogy mikor van időd. Ha tudod hogy egyik nap lesz egy teljes szabad órád akkor mosd meg a hajad, lefekvés előtt egy körömlakkozás csak belefér, a hajfestéket, arcpakolást fel lehet dobni addig amíg megfőzöd a vacsorát és így tovább...
  • Igyekezz rendszeressé tenni az életedet ha minden reggel korán kell kelned feküdj le időben, ha ez nem megy relaxálj, szellőztess ki, hallgass alváshoz való zenéket és ne fogyassz sok koffeint. 
  • Az egészséges életmód és ételek nem pénz vagy idő kérdése: fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű lisztből készültet vásárolni sokkal jobban megéri, hiszen kevesebb fogy belőle, de akár abonettet is vehetünk ami még kevesebb szénhidrát, kalória és nagyon olcsó megoldás is. A zöldségek, gyümölcsök olcsóbbak az édességnél és természetesen egészségesebbek is, a legolcsóbb hús pedig a csirke ami egyúttal az egészséges életmódot kedvelők legfőbb fehérje forrása is. A mindennapi javasolt vízmennyiséget csapvízzel is pótolhatjuk, de ha nem tiszta a víz ott ahol élünk érdemes vízszűrőt beszerezni vagy palackozott vizet venni esetleg kútból nyerni az ivóvizet (Szeged-Anna kút pl)
  • Ha munka után már nagyon fáradtank érzed magad és úgy érzed nincs erőd semmihez próbáld ki azt hogy ahelyett hogy bepunnyadnál a gép elé elmész edzeni! Furán hangozhat hogy fizikai mozgást ajánlok, hiszen azt gondolná az ember hogy még jobban lefáraszt, de ellenkezőleg: egy fél órás futás vagy taposás felfrissít és mint írtam, a közérzetnek is jót tesz, hosszútávon energikusabb leszel, jobb lesz az állóképességed.
  • Ne töltsd a fél életed a laptopod előtt, kezdj el élni hiszen rövid az élet! A negatív gondolatokat és irigykedést pedig hagyd meg másoknak.


Ez csak néhány tipp ami eszembe jutott, remélem segítettem azoknak akik ilyen gondokkal küzdenek.
Természetesen nem arról van szó hogy szerintem mindenkinek mindig tip-topnak kell lennie, hiszen ilyen nő nincs, én is imádok csak úgy elnyúlni néha smink nélkül mackóban a kanapén, ez nem erről szól, hanem az alapvető igényességről és ami a legfontosabb arról hogy kifogások helyett találjunk lehetőségeket. Higyjétek el, hogy bárki lehet szép, csinos, igényes, boldog, és ez az ami a legfontosabb és úgy gondolom a boldogság azzal kezdődik hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben és ehhez hozzátartozik az a néhány perc, óra amit azzal tölthetünk hogy szépnek érezzük magunkat. Megéri! Ha te békében vagy önmagaddal, azt mások is észreveszik, vonzóvá tesz, magabiztosabb lehetsz, sikeresebb a munkában és a magánéletedben is. 


Ti hogy álltok ehhez a kérdéshez? Ha nincs idő valamire inkább halogatjátok vagy találtok rá időt minden áron? Milyen módszereket alkalmaztok az idő megfelelő beosztására? Milyen olcsó, otthon is elkészíthető pakolásokat, illetve kozmetikumokat ismertek? 

45 megjegyzés:

  1. Nálam általában a vasárnap délutánok az ilyen házi wellness napok (ricinusos hajpakolás, méz az arcomra,...), de ha nem jön össze vasárnap, akkor egy hétköznap délután is megteszi. A legjobb, hogy 1-1 ilyen délután után, teljesen kicserélődök. Az is igaz, hogy nekem már a havi egy kozmetikus látogatás is megteszi, igaz utánna nem megyek emberek közé, de akkor rendesen el tudok lazulni, nem zavar senki és csak velem foglalkoznak, ami elég jó érzés. Én igénylem, hogy legalább heti egyszer azt az 1-2 órát magamra szánjam legalább ilyenkor, amikor megtehetem (nyáron állandóan megyek, olyankor nincs annyi időm magamra). Hasznos volt a bejegyzés, köszönet érte! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit. :)
      Tudom hogy sok lánynak alap amiket leírtam, de úgy vettem észre, hogy sokaknak nem az. :)

      Törlés
  2. Nagyon igazad van, sajnos nagyon sok az ápolatlan ember!Szappan, fogkrém se sok fogy a statisztika szerint!Azokbol sem kell a legdrágábbat megvenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen alapvető dolgokba már bele se mentem... Szomorú :S

      Törlés
  3. Teljes mértékig egyet értek veled! Nekem a halálom amikor a gyerekre fogják a nők( igaz még nincs gyerekem, szóval lehet háborogni) De nem tudom elhinni, hogy ha valakinek gyereke lesz ne lenne annyi ideje, hogy havonta egyszer hajat fessen, feldobjon esetleg BB krémet, szemöldök igazítás, szempillaspirál. Kb. 2 percet vesz igénybe és szerintem nagyon sokat számít! Lehet, hogy csúnyán hangzik de rosszul vagyok a bolyhos mackónadrágban, 15 cm-es lenövéssel rohangáló nőktől tetézve még a párja XL-es pólójában!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uhh számból vetted ki a szót. :D én is utálom ha a gyerekre fogják...

      Törlés
    2. Egyetértek én is. Bár tény, nekem sincs gyerekem, de eleve akinek van az úgyis otthon van amíg kicsi, szóval egy csomó ideje felszabadul mert nem kell dolgozni menni. Ha már nagyobb akkor pedig nem igényel akkora figyelmet mint míg baba és 5 percig amíg rendbe szedi magát reggelente az anyuka akár az apuka is tud foglalkozni a gyerekkel. Nekem van egy barátnőm akinek 3 éves lánya van, most terhes a következővel és mégis mindig csinos, igényes, havonta jár fodrászhoz és teljesen pozitív ebben a kérdésben, ő is egyetért azzal hogy gyerekkel sem kell elhanyagolnia magát az embernek.

      Törlés
    3. Kedves Rebi, Vanilla, Timi.
      Igen. A gyerek. Én sem gondoltam volna, de hidd el vannak olyan napok, hogy a mosdóba is nehéz eljutnod. Nekem 2 hónapos picúrom van, és ha nekem valaki egyszer azt mondja, hogy 3 napig nem tudom bekapcsolni a laptopot, mert egyszerűen nem lesz időd akkor nagyot nevettem volna... De persze ez is csak egy időszak, ami elmúlik és a fene bánja, mert egy nagyon szép időszak. :)

      Törlés
    4. az első fél év, amikor még tanuljátok egymást a babával valóban necces, de utána, mikor már beáll a napirendetek, simán beleférhet bármi, amit csak akarsz, sőt, ha van aki vigyázzon a gyerekre, akkor egy-egy esti programot is beiktathatsz (vacsora, mozi, színház), ahova nem árt kirittyenteni magad, mert egyrészt jó egy kicsit mást is csinálni, másrészt meg nő is vagy nem csak anyuka, és gondolom a társadnak is jólesik egy-egy este kettesben veled (mi ezt havi egyszer kötelezővé tettük, volt hogy csak sétáltunk, és beszélgettünk, de azt is szigorúan kettesben).
      ja, és tudom, mit beszélek, három gyerekem van :-)

      Törlés
    5. persze, azért írtam, hogy csak egy időszak :)

      Törlés
    6. jaja, alapvetően nem is neked írtam közvetlenül, hanem azoknak, akik a gyerekkel takaróznak :-)

      Törlés
    7. Nekem egyik barátnőm ilyen,mindig azzal jön,hogy semmi ideje nincs magára,merthogy neki KÉT(megjegyzem,már 8 és 4 évesek)gyereke van és inkább velük foglalkozik.
      Én meg tudom, és főleg LÁTOM,hogy a gyerekek órákig rajzfilmet néznek,ráadásul olyan napok is vannak,mikor a barátnőm 5x is felhív,mert épp cigizik és olyankor a gyerekeket kizárja a konyhából .
      Szóval napi 5 cigi helyett mennyi minden másra jutna idő,nem?

      Törlés
  4. Nagyon tetszett a post, jól összeszedted a dolgokat.Köszi!!

    VálaszTörlés
  5. Tényleg sokan takaróznak azzal, hogy nincs pénze erre, arra. Bezzeg a kólát megveszi, meg bemegy a mekibe betolni a hambit, közben meg napokig jár zsíros hajjal... na az ilyenek nem tudom hol élnek. Szerintem az igényesség abszolút neveltetés kérdése, hogy kit mire szoktatnak rá, ki mit lát. Minden termékből van olyan ami olcsó, DE jó minőségű, ezt szuperül le is írtad, csak sajnos nem mindenki tesz érte, inkább választják a mocskolódást, mint azt hogy 1 órát szánjon arra, hogy foglalkozik magával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ebben igazad van leginkább neveltetés kérdése viszont csak kialakulhatna már egy nőben annyi igény hogy ha még nem is ezt látta otthonról később megváltozzon. :S

      Törlés
  6. Nagyon szuper ez a poszt:) gratulálok. És egyben elszomorít, hogy azt írod, időt szakítani egy HAJMOSÁSRA?? Ennek alapvető igényességnek kellene lennie. Egy kis szempillaspirál, ajakápoló, szájfény és máris máshogy indul a nap. És nekem ne mondja senki, hogy ezek nem fontosak, hiszen ha bárhova elmegyünk, az első amit meglátunk valakin, az az arca!!! Én nem mondom, hogy mindig gálában, full sminkben járok, de azért ha a sarki közértnél messzebbre megyünk, azért adjuk már meg a módját. Én soha nem megyek munkába smink és frizura nélkül, mert ennyit szánok magamra. Mert ezt láttam már az anyukámtól is:) És örülök neki.
    Még egyszer KÖSZI:) És szeretem, hogy szőke vagy, (én is az vagyok) és ne törődj senkivel. És ha csak annyi dolgod lenne, hogy szépítkezz? Akkor mi van? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor felnyársalnának itt mert akkor "minek osztom az észt" ugye :D
      Egyébként sajnos tényleg azt látom hogy sokan még a hajmosásra is sajnálják az időt, de ha tényleg valaki ennyire elfoglalt használjon legalbb szárazsampont vagy ne leengedve hordja a haját..

      Törlés
  7. Annyira de annyira jo post lett! Komolyan hanyingerem van buszra szallni az igenytelen tuskok miatt, akik a szappant sem ismerik. Es igen, bunko vagyok, de ok nem azok hogy nekem kell szagolni oket? Meg ugy osszessegeben az igenytelenseg kiborit, a 20 centis lenoves, zsiros haj, rendezetlenseg. De ahogy mas is irta a kola meg a cigi az megy. A prioritasok ugye.... vannak akik csak a szemelyijuk szerint nok, de a minimalis latszatat sem tartjak fent, es a belsovel takaroznak es ahogy irtad fikazzak azt aki jol nez ki mert ugyebar az kurva es romlott belsoleg. Aki a kulsejet nem tiszteli annak a belsojevel sincs minden rendben.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó poszt lett, mindennel egyetértek..Siralmas, ahogy a mai lányok/nők 95%-a kinéz és ez sajnálatos dolog és nem feltétlen a pénz hiánya az oka, hanem egyszerűen nincs rá igényük..Szoktam nézegetni például egyetemi kari bulik fényképeit és szörnyű, komolyan mondom..Én is diák vagyok, reggeltől estig órán vagyok, de hetente 3x elmegyek sportolni legyek akármilyen fáradt és minden nap inkább felkelek előbb, de rendesen nézzek ki, tiszta legyen a rzhám és a hajam is..
    Én nagyon sok olyen lányt ismerek, akikről tudom, hogy több pénzük van, mint mondjuk nekem, de tragédia, ahogy ki mernek menni az emberek közé...Pedig turikból fillérekért fel lehet öltözni normálisan vagy akár a H&M-ben lehet találni olcsóbb ruhákat is, nem feltétlen a több 10.000 forintos ruhákat kell megvenni természetesen..
    Aztán ezek a lányok mondják el az embrt mindenféle k*rvának, csak mert megmosta a haját vagy nem susinaciban ment le a boltba...Mi vagyunk a rosszak, mert az ilyen "lotyók" miatt van a sok megcsalás, félrelépés, mert mi mindenünket kitesszük stb. Hát nem, hanem azért, mert egy fiú sem szeret egy igénytelen, pattanásos, elhízott lánnyal együtt lenni (mondjuk ez fordítva is igaz, a fiúknak is igényesebbnek kellene lenniük magukra)..

    VálaszTörlés
  9. Én is maximálisan egyet értek a poszttal. Szerencsére a környezetemben nagyon sok pozitív példával is találkoztam az utóbbi időben. (Igaz, hozzáteszem ők az értelmiséghez tartoznak,és az ápoltság bizony intelligencia kérdése is)
    Rosszul vagyok én is azoktól, akik nem képesek semmit tenni azért, hogy kicsit is jobban nézzenek ki. Sokat lehetne vitatkozni azon, hogy pénzkérdés vagy sem, de Timinek igaza van. Nem kell ahhoz több tízezret havonta kifizetni, hogy igényes legyen a megjelenésünk.
    A magyar nőknek szerintem azt kellene megtanulniuk, hogy lehetnek stílusosak kevés pénzből is, ruhák esetében pl: könyörgöm ne az agyonstrasszozott kínai remekműveket vegyék meg, az összevissza koptatott farmerral hanem mondjuk egy egyszínű v-kivágású fehér/fekete(tökmindegy)topot, és egy sötétkék farmert. Meg kellene tanulni, hogy mik azok az alapdarabok, amiket (ha van egy kis pénzünk) bizsukkal egyéb kiegészítőkkel fel lehet dobni. Nem azt mondom, hogy ne legyen valami extravagánsabb felsőnk is, de sokkal többet érünk ilyen alapdarabokkal.
    A sminkekkel kapcsolatban pedig én úgy gondolom (és tudom, hogy ezzel sokakban ellenérzést váltok ki) hogy egy szolid smink igenis az ápoltsághoz tartozik. Nagyon nagyon kevés nőt ismerek, akire azt mondanám, hogy smink nélkül is ragyogóan néz ki. A legtöbb nőnek, és itt most magamat is beleértem, a smink kell ahhoz, hogy sugárzóbb legyen a megjelenése. Ha annyira nincs pénzünk fodrászra, akkor pedig szerintem az a legjobb, ha megbarátkozol a természetes hajszíneddel(már ha nem őszül, akkor bizony festess), vagy max csak kevés melírt tetetsz bele és vágatsz magadnak egy praktikus fazont, ami beszárítás nélkül is jól mutat. De erről még rengeteget lehetne írni. Tündi is írt ehhez kapcsolódóan http://www.kissandlips.com/2012/07/miss-maximum.html, érdemes ezt is elolvasni.

    VálaszTörlés
  10. Teljesen egyetértek a poszttal! Annyit tennék hozzá, ami számomra a legidegesítőbb az, amikor valakinek a szó szoros értelmében rohadnak már a fogai, főleg elöl, és nem csinálnak vele semmit. Rosszul tudok lenni az olyan lánygyerekektől, akik fullos műköröm-szupercsillivilli smink-"menő ruci"-kombóban feszítenek, és mikor kinyitják a szájukat, lyukas elöl a foguk. Ez az abszolút igénytelenség. Elhiszem, hogy sokan, mint ahogy én is, félnek a fogorvostól, de akkor sem tudok megérteni, hogy nem zavarja őket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is az elhanyagolt fogsor veri ki a biztosítékot. Főleg olyannál, aki megtehetné, de tojik rá. Ne, ne beszélgessen velem, mert rosszul vagyok, ha kinyitja a száját.

      Törlés
    2. Ettől én is kivagyok..

      Törlés
  11. Mondjuk a nagy igényességet hirdető nőknek (nem neked Timi, csak beugrott) azt sem kellene elfelejteniük, hogy ha ők igényesek az nem oké, hogy szépen felöltözik a pasi meg melegítőben megy mindenhova,bármilyen is a melegítő. Kiráz a hideg az ilyentől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegyük hozzá a zsíros hajhoz, hogy ott a WU2 sampont,normál/zsíros hajra. Olyan lányok is használják,akikről soha nem gondoltam volna, hogy a szép hajukat azzal mossák. 1 liter és a Tescoban ilyen 800 Ft MAXIMUM! Rengetegen esküsznek rá még mindig. A 14 éves unokahúgom állandó haj zsírosság fóbiával küzdött minden másnap hajat akart volna már mosni. Tesóm megvette neki a WU2t és azóta heti 1x (heti 1x) mos hajat. Vett neki jobb balzsamot és gyönyörű a haja. Szóval ha egy olcsóbb samponhoz (van a fodrászok által kedvelt Mollis, sokan esküsznek arra is és az 1 liter nincs 500 Ft) vesz valaki egy jobb balzsamot meg pakolást már hónapokra letudva a hajmosás téma. Avonból meg max egy ezres egy hajvégápoló,amiről mindenki tudja, hogy JÓ és olcsó ( de baba olajat is lehet a hajvégre tenni persze baromi vékonyan és estére, hogy beszívja). Himalaya Herbalsnak van az a skin nourishing tégelyes test ás arc ápolója,de van az avonnak és az oriflamnek is több funkciós és olcsó kategóriás arcápoló családja (pl.Avon care arc és testápolók. Tök jók és 2-3 funkciót is ellátnak. Az Eurós boltokról ne is beszéljünk, egy csomó dolgot fillérekért be lehet szerezni. Ne másokra köpjünk hanem találjuk már fel magunkat. Nem kell 10ezer forint egy alap smink csomaghoz sem. Am. meg ha valaki feldob egy BB krémet (ha nem akar alapozni) azzal kivan váltva a hidratáló meg az alapozó, ahhoz egy arcpír, meg egy spirál esetleg egy fekete szemceruza és hova kell több. Kényelmesek a nők, az emberek és nem szeretnek utána járni. Ügyesnek kell lenni nem parasztnak.

      Törlés
    2. Az én párom mindig tök igényesen öltözik, nem szégyen vele megjelenni sehol :) De tényleg erre is ügyelni kell!

      Törlés
  12. Sziasztok, fiatal anyuka vagyok és hamar visszamentem részidöben dolgozni. Az idöröl annyit: idö SOHA NINCS, idöt teremteni kell. Sokszor szólítanak meg és mondják, hogy akármikor látnak a városban, mindig ápolt vagyok - és megköszönik! Meg a mosolyt, ami szintén ingyen van. Sportolok, amikor lehet és a szervezetem megköszöni (olykor csak futok.mert jó!). Reggel 5-10 perc elég, hogy egy minimális, szépitö smimnket feltegyek.Ehhez 4-5 termék kell és kész. Sokszor az az érzésem, hogy a nagymamáknak a buszon több tartásuk és igényességük van, mint a húszasoknak...Ök néhány apróságból HÖLGYEKKÉ varázsolják magukat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, mindenkinek arra van ideje, amire akar..Büszke lehetsz magadra (és a párod is rád, biztos az is :-) ), hogy a kisgyereked és munka mellett is nő vagy és nem hagyod el magad..Ez lenne a követendő példa mindenkinek..

      Törlés
    2. Én is észrevettem már hogy sokszor az idősebb korosztály igényesebben néz ki mint a mai fiatalok. :)

      Törlés
  13. Te mondod hogy a szépség nempénz kérdése? Kíváncsi lennék hogy mennyi pénzt fektettél be a póthajadra meg a műmelleddre csak hogy szépnek lásd magad :) Ezt nem sértésnek szántam csak fura hogy ezt pont olyan mondja aki rengeteg pénzt költ magára csak hogy szépnek lássa magát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te elolvastad a cikket mielőtt levontad ezt a magasröptű konzekvenciát vagy csak a címig jutottál el?

      Törlés
    2. Elolvastam, de a címen nagyot csodálkoztam hogy ezt pont te jelented ki. Meg nem értem mért olyan fontos mindennap sminkelni magát mindenkinek? Nem attól lesz igényes és szép egy nő hogy egy kiló sminket használ az arcára meg mindenféle kenceficét ráken magára. OKé ápolni kell a bőrt de nem kell 100 féle bolti cuccot használni. Meg ha nekem nincs időm sminkelni én nem sminkelek,mert ha elkapkodom az még rosszabb lesz. És szerintem te már túl sokat törődsz magaddal meg sokan mások. SMINK NÉLKÜL is ki lehet lépni az utcára,hisz nem csak sminkkel vagyunk szépek ;)

      Törlés
    3. 1: Azért ez a címe mert erről szól és cikk és pont azért mert engem támadnak sokan hogy nekem bezzeg mennyi időm és pénzem van magamra másoknak nincs és pont nekik akartam TANÁCSOT adni hogy belássák nem pénz vagy idő kérdése az hogy valaki igényes és jól néz ki
      2: Egy kiló smink? Te hol élsz? Olvasni tudsz? Senki nem beszélt egy kiló vakolatról az senki szerint nem szép
      3: 100 féle bolti cucc? Megint feltenném a kérdést: elolvastad a cikket?!
      4: Idő a sminkelésre? PONT erről írtam hogy ahhoz nem kell két perc se hogy a szemöldökét rendbe tegye valaki esetleg bb krém (ami könnyebb mint egy alapozó mégis egységes szép bőrt ad) szempillaspirál és máris harmonikusabb lesz BÁRKI külseje, de örülök hogy TE smink nélkül is ragyogóan nézel ki mindig.

      Törlés
    4. Éppen ez volt a lényeg, hogy nem a mennyiségen múlik az ápoltság,hanem 3-4 JÓL összeválogatott terméken (ha sminkelsz BB krém mert egyszerre alapoz és hidratál, egy spirál meg egy arcpír, ha nem sminkelsz akkor egy jó hidratáló és mehetsz),amit mindig mindenkor lehet használni. Senki nem mondta, hogy smink nélkül nem lehet kilépni, de az, hogy rendben és tisztán tartjuk magunkat, az arcunkat ápoljuk az a minimum, hogy igényesnek mondhassa magát valaki.

      Törlés
  14. Én annyit írok, hogy nekem van egy kolléganőm és saját bevallása szerint is, de tényleg full gazdag (tízmilliós kecók pl.) és konkrétan rohad a foga a sok bagótól, saját magának vágja a haját és olyan bajusza van, hogy Rózsa Sándor kutyafasza hozzá képest. A lánya, meg tiszta anyja..
    A másik véglet: a másik kolléganőm, akinek a hónap végén mínuszban van a számlája, mégis rendszeresen jár fodrászhoz, szépek a körmei, mindig van rajta egy kis smink.
    Szóval, nehéz azt mondani, hogy az igényesség pénz kérdése....
    BTW: amitől agyfaszt kapok, hogy csak a csúnyák ill. "akinek szüksége van rá" sminkeljen...nemár!! Szerintem egy minimál smink az ápoltsághoz tartozik, a magunkkal szembeni igényesség, hogy egy kicsit "megerőltessük" magunkat.

    VálaszTörlés
  15. Köszi ezt a posztot! :) Én is úgy gondolom, hogy az alapvető igényesség nem pénztárca- vagy időfüggő. Minimális odafigyeléssel ápolt és megnyerő lehet bárki, ehhez nem kell mindenféle kencefice vagy menő szalon.
    Sokszor nekem sincs kedvem magammal foglalkozni, de tudom, hogy a Zuram szereti, ha nőnek nézek ki, nem egy lestrapált asszonykának:)

    VálaszTörlés
  16. Szerintem is nagyon jó lett ez a poszt, örülök, hogy írtál erről! Totál ki tudok akadni azon, ha olyan emberek jönnek azzal, hogy nincs pénzük magukra (értsd hajmosás, edzés, alapvető higiénia), akik egy héten több ezer forintot lazán elköltenek cigire, minden buliban több-tízezres nagyságokban piálnak... hát ha az egészségtelen, haszontalan dolgokra futja, akkor ne nevettessen a kifogásaival.
    A másik, ami nálam kiveri a biztosítékot, ha valaki azt mondja, hogy nincs pénze drága kozmetikumokra. Hihetetlen, hogy vannak emberek, akik még mindig ezzel takaróznak, holott tényleg minden második sarkon ott egy drogéria vagy egy eurós/száz forintos bolt, tele csodás olcsó dolgokkal. Tök jó, hogy te is összeszedtél tippeket! A Balea termékek pl tényleg nagyon jók! Sőt, néha azt tapasztalom, az olcsóbb termékek jobbak is, mint a nagyon túlárazott, márkás társaik. (pl szegény, Te is befürödtél a Chanel sminkeléssel, holott ha vmi, az nagy márka!)
    Nem kell mindig mindenkinek tetőtől-talpig teljes harci díszben parádéznia, tökéletes sminkkel, frizurával, de arra igenis mindig kell, hogy egy nőnek legyen igénye, hogy tiszta, ápolt legyen. Ehhez a cipő is hozzátartozik! az az egyik halálom, ha valakin minden rendben van, olyan, mintha egy magazinból szedték volna elő, és a cipője tiszta koszos, sáros. Semeddig se tart letörölni, akár vizes zsepivel, akár nedves törlőkendővel, és tényleg csak annyi, hogy valakinek van-e rá igénye!

    A feljebb található trollnak pedig üzenem, hogy szerezzen magának egy hobbit, vagy kérjen állást Puzsértól!
    Ha elolvasta volna a cikket, rájöhetett volna, hogy az igényességről szól, ami jelenti az igényességet magunk felé olyan értelemben is, hogy megválogatjuk a szavainkat, pláne, ha annak célja csak egy másik ember megbántása, és a bunkó beszólogatás. Más pénztárcájában turkálni pedig tényleg undorító dolog, de ha elolvastad volna a cikket, ezt is leszűrhetted volna.
    És ezt nem azért írtam, mintha Timit bárkinek is meg kellene védeni, csak van az a stílus, amit szerintem SENKI nem engedhet meg magának!

    VálaszTörlés
  17. Szió! Nagyon szuper lett ez a poszt! Leginkább az "idő és pénzhiány esetére" tanácsaiddal értek egyet. Föleg azért mert először egy évet majd fél évet éltem kinn Franciaországban és azt tapasztaltam , hogy ott is nagyon ápoltak és igényesek a nők és nem milliókból! Én is mint az átlag francia nők az Yves Rochers termékeit vettem, amivel 100%-ig meg vagyok elégedve, mind bőrápolás mind sminktermékek terén, annak ellenére hogy tudom h a Balea-s termékeknél drágábbak de én azt nem is találtam a francia boltokban ( lehet jobban kellett volna keresni) de nyílván a saját hazája termékét veszi az ember elsősorban föleg ha az francia és jó minőség. Szóval megtehettem volna ( mivel dolgoztam) , hogy én is nap mint nap a Douglas-ban vásároljak ( ami náluk olcsóbb mint Magyarországon) de inkább másra költöttem azt a pénzt, pl ruhákra, koncertek, kozmetikus stb. Szóval igenis lehet igényes, ápolt lenni nem csak 10 ezrekből.
    De igen én speciel elolvastam a kommenteket és megdöbbentem, hogy egyes lányok mintha nem értenék, amit te leirsz vagy Viki. Hiszen ez nem arról szól, hogy te álszenteskedj, meg h jaj "akkor te nem veszel drága dolgokat" csak olcsókat , hanem arról szerintem, hogy megmutatod, hogy a "kevesebből" is lehet jót és igényeset "alkotni". Annak ellenére, hogy saját választása mindenkinek, hogy ki mit vesz. De én külön örülök, hogy összefoglaltad a dolgokat, és köszönöm! Az olyan kommentelőkre ne figyelj akik a póthajad vagy a műmelleid miatt "bántanak", mert sokan irigykednek, te is tudod és ahogyan írtad is az irigység és a rosszindulat magyar jellegzetesen magyar dolog! Ezt alá írom, mert minél több időt töltöttem Franciaországban annál inkább beigazolódott ez!
    Ja és remélem még sok ilyen hasznos postot osztasz meg velünk, sok- sok pusszi, Noémi :)

    VálaszTörlés
  18. A cikkel alapvetően egyetértek, mert egy nőnek illik adnia magára, és az semmire nem indok, főleg nem egy napi 2-5 perc vagy heti egy óra alatt elvégezhető műveletre, mint pl. a rendes hajápolás vagy egy alap szőrtelenítés (pl. kiálló szemöldökszálak kicsipeszelése). Egy-két dologgal kapcsolatban azért lennének fenntartásaim, de ez egyéni szubjektív vélemény:
    -szerintem lehet csinos egy nő smink nélkül is, nem elvárás a nőiességhez a sminkmentesség, bár tény, hogy vkinek jobban áll a smink, de ha egy nő szépen ápolja az arcát, szép szemformája, egészséges, egyenletes bőrszíne van, normális hosszúságú szempillája van, akkor nem mindig szükséges smink ahhoz, hogy csinos legyen, ha szépen öltözködik
    -tudom, neked fontos a mozgás meg az egészséges életmód, de én nem gondolom azt, hogy egy olyan nő igénytelen lenne, aki nem fitneszezik meg sportol rendszeresen, vagy éppen nem topmodell külsejű a teste (itt már azért nehezebb rá időt szakítani - most nem a magam nevében beszélek, hanem mondjuk egy olyan nőében, akinek van már mondjuk gyereke, 9től 6ig dolgozik vagy akár még tovább, plusz még ott van a házimunka, gyereknevelés stb.), hanem dundibb, túlsúlyosabb, ha egyébként csinosan és az alakjához mérten öltözködik

    Saját egyéb tanácsok (azoknak, akik inkább csak panaszkodnak, mert ha vki azt mondja, nem érdekli, azt megértem, nem vagyunk egyformák):
    -érdemes olvasni a blogokat, krémmániát stb., hátha az ember talál olyan olcsó kozmetikumokat, testápoló szereket, amik tényleg beválnak
    -ha vmire nincs pénz, de szeretnének, érdemes kiadási listát vezetni, és megnézni, mire költenek indokolatlanul sokat vagy teljesen feleslegesen - elsőként én mondjuk a cigi, édesség, alkohol vonalon mozognék
    -szőrteleníteni otthon - arra is van mindenkinek ideje, hogy epilálja, gyantázza vagy akár borotválja a szőrét, bajuszkát gyantacsíkokkal... egyedül a szemöldök az, aminél azt mondanám, hogy a kevésbé biztos kezűek és ítélőképességűek keressenek fel egy kozmetikust, hogy szép legyen az íve, és ne legyen katasztrófa... de azután meg annyi a dolog, hogy az íven kívül növő szálakat csipesszel kiszedjük
    -ha már borotválás, borotvahab helyett használjunk fürdőgélt picit habosítva, ugyanaz a hatása, de jóval olcsóbban kijön (sőt még kevesebbet is kell belőle hazsnálni a tapasztalatom szerint)
    -ha vkinek nagyon rossz éppen az anyagi helyzete, inkább a hajfestésről, szoliról és műkörömről mondjon le, ne az alapokat hagyja veszni
    -mozgás: ha vki szeretne, akkor nyugodtan lehet otthon vagy youtube-videók alapján, vagy aerobic-DVD-k alapján, és ha van otthon szobabicikli, futópad stb., akkor használjuk is

    VálaszTörlés
  19. Szerintem a lányok 90%-át nem arra kellene biztatni, hogy foglalkozzon többet a külsejével, mert azon a fronton "magától" minden rendben van (pontosabban így is iszonyatos nyomást fejt ki a lányokra a társadalom, hogy jól nézzenek ki, és a többség megteszi amit tud, hogy elfogadják őket és "megfeleljenek"). Éppen ellenkezőleg, arra kellene biztatni őket, hogy ne tegyék a külsejüktől függővé az önértékelésüket, ne morzsolódjon el az idejük-lelki energiájuk a tökéletes megjelenésért való küzdelemben. Találják meg az igazi érdeklődésüket, a hobbijukat, a szakmájukat, valamit amiben jók, és kiteljesedhetnek. Tudom, hogy amit te mondasz, az nem mond ennek ellen, csak szerettem volna, ha ez a vélemény is itt áll. Persze fontos a külső, de tudni kell, hogy mi az ami még fontosabb.

    VálaszTörlés