2013. június 25., kedd

Csúcsformában 2 hét alatt!

Ez a tipikus "Hogyan fogyjunk le 15 kilót 1 hét alatt?" típusú diéták szlogenje is lehetne, azonban aki valamennyire ismeri a "munkásságomat" az már olvashatta véleményeket a turbó diétákról, és bizonyára sejti hogy nálam nem erről lesz szó. Én mindig is a "könnyen hízok-könnyen fogyok" típusú nők táborát erősítettem, már attól felcsúszik 2 kiló ha elmegyek egy cukrászda előtt, de ugyanilyen gyorsan le is tudom adni. Ebben a bejegyzésben általában írnék az életmódomról-mert erről mindig sok kérdést kapok-, illetve arról a módszerről amivel könnyen és gyorsan le tudom adni a felszaladt kilókat. 

Mint azt már egy régebbi bejegyzésben is írtam, tiniként állandóan fogyókúráztam, mert képtelen voltam elfogadni hogy széles csípővel, nagy fenékkel vert meg a sors, viszont ahogy felnőttem és rájöttem hogy nem másokhoz kell hasonlítani, hanem a saját adottságaimból a legjobbat kihozni, úgy változott meg a testemhez való hozzáállásom is. Széles a csípőm? Akkor legyen hozzá a legkerekebb fenekem a világon és a legvékonyabb derekam, és ezt a homokóra alkatot még öltözködéssel is hangsúlyozzam ki, hiszen ez vagyok én. Genetikailag is ilyen volt az alakom úgyhogy edzéssel csak feszesíteni, formálni kellett. Ugyanakkor akinek nem ilyen az alakja alapvetően, annak a büdös életben nem lesz ilyen hiába sportol vagy eszik ugyanúgy ahogy én-hiába a sok kérdés erre vonatkozóan. Mindenkinek el kell fogadnia a saját adottságait és abból kihozni a legtöbbet, nekem ez a tanácsom minden lánynak/nőnek! Hiszen hiába akarsz 180 centis modellalkat lenni ha neked 160 centi és alma alkat jutott. 

Étkezésben nem követek szigorú szabályokat, általában azt eszem, amit megkívánok. Ennek az az előnye hogy soha sem sóvárgok semmi iránt, hiszen nincsen tiltólista! Próbáltam már azt is hogy volt, na akkor állandóan édességet és pizzát ettem volna. Így viszont édességet és pizzát kb havonta egyszer eszek mert nem kívánom többször. Ami szintén fura hogy édességet még így is csak akkor kívánok ha épp nincsen, ha tele van a ház sütikkel és csokikkal (pl vendégeknek) akkor hozzá sem nyúlok. Általában figyelek arra hogy reggelire tartalmas, energiát adó ételt egyek, aztán a nap folyamán még 2-3 alkalommal eszek, legalább egyszer főtt ételt, és mindennap egy adag gyümölcsöt vagy zöldséget. Lefekvés előtt már nem eszem (kivéve ha alkoholt ittam, akkor muszáj ha el akarom kerülni a csúnya másnapot-persze ez kivételes eset) legkésőbb 9 körül eszek, és akkor is valami könnyűt. Ami még nagyon fontos és az életem része, az a mindennap megivott 2-3 liter szénsavmentes ásványvíz és a zöld tea. Teát étkezések után iszom (a páromnál ennek kultúrális hagyománya van és teljesen rászoktatott az evés utáni teázásra) vizet pedig a nap folyamán fokozatosan beosztva. Szerintem ez nagyon-nagyon fontos, hiszen át kell valamivel mosni a szervezetet, mindig ahhoz szoktam hasonlítani hogy a mosógép se mos ki víz nélkül, a testünk sem képes megtisztulni enélkül. Rendszeresen elszörnyedek mikor új ismerősök panaszkodnak hogy fáj a fejük, mire én megkérdem: "Ittál ma elég vizet?" - "Vizet? Minek? Talán ittam két kávét." Akkor ne csodálkozz hogy fáj a fejed bmeg. Szóval ezt jegyezzétek meg egy életre hogy víz, víz, víz, kell és kész. (ezt most találtam ki, de milyen jó kis szlogen hahaha)

Azonban az "azt és akkor eszek, amikor csak akarok, majd a testem tudja mire van szüksége" elvnek van egy negatívuma is: bizonyos időszakokban, helyzetekben eburjánzik az ételek iránti vágyam és ilyenkor hipp-hopp már fel is ugrott néhány felesleges zsírpárnácska, amit még csak tetőz az ha edzeni se volt időm elmenni. Ilyenkor tenni kell valamit és most erre térnék ki, én mit teszek: 

Edzés: 

Tényleg van olyan hogy egyszerűen nincs ideje elmenni az embernek, előfordul. Ilyenkor legalább otthon csináljunk valamit! Pl ébredés után 100 felülés-100 guggolás és máris tettünk valamit az alakunkért. Ez igazán nem tart sokáig de legalább mozgunk egy kicsit. Lehet kihívás-szerűen akár minden étkezés előtt ezeket elvégezni és egyre növelni az adagot. Én ha meg akarok szabadulni pár feles kilótól (nem szeretem ezt a kifejezést, mert nálam soha nem a kilók számítottak hanem a tükör-ha kimondom hogy több mint 70 kg vagyok az embereknek leesik az álla általában-most is látok néhányat :)) ) akkor következetesen eljárok az edzőterembe és minden másnál fontosabb az edzés: tehát nincs az hogy jön valami izgalmasabb program és akkor kihagyok egy edzést, nem. Ilyenkor hetente akár 5-6 alkalommal is edzek és ennek az eredménye már néhány nap után látszik (mint írtam, szerencsés alkat vagyok ebből a szempontból) 



Mit edzek? Nagyon egyszerű: 30-40 perc zsírégető mozgással kezdek pulzusmérővel és ügyelek arra hogy a zsírégető zónában maradjak (gugli segít ha nem tudod hogy kell kiszámolni) Ezután jöhetnek a fenék és lábformáló gyakorlatok, ezekre a teremben található gépeket használom, illetve súlyokat amikkel guggolásokat, kitöréseket végzek. A kerek, feszes hátsónak ezek a leghatásosabb gyakorlatai. Majd hasizomerősítő gyakorlatok következnek, legvégül pedig kar, váll, hát. Ezeket nem mindennap csinálom meg, van hogy egyik nap csak alsótest, másik nap csak felsőtest, olyan is hogy mindent egyszerre csak akkor nem olyan nagy mennyiségben. Általában 1-1,5 órát töltök a teremben intenzív edzéssel erre jön még a tusolási és utazási idő, szóval van hogy tényleg sokat elvesz az életemből, de megéri. 



Étkezés: 

Én a leginkább a fehér kenyértől, pizzától, péksütiktől, tésztáktól hízom és ezeket eléggé szeretem is, úgyhogy van hogy sok fogy belőlük. Azonban ha ezekről lemondok, illetve szándékosan visszafogom akkor tuti sikerem van. Reggelire marad a szokásos energiadús reggeli, ezután szintén marad a 2-3 étkezés, de ezek közül egyiknél sem eszek a fent soroltakból. Leginkább csirkét, salátát, rizst eszek. Ezekből is rengeteg féle finom ételt ki lehet hozni, majd lesz egy post erről részletesebben is. A folyadékfogyasztás megmarad a szokásos nagy mennyiségnél, az alkohol fogyasztást viszont teljesen elhagyom. (úgy jön le, mintha alkoholista lennék, de ki nem szeret meginni egy pohár bort a vacsorához alkalomadtán? :D) Cukrozott üdítőket egyáltalán nem, édességeket ritkán fogyasztok, de ha "diéta" van akkor meg egyáltalán nem (szerencsére nem is nagyon hiányzik, aki viszont édességfüggő annak ezzel gondja lehet) 



Testápolás:

Néha szeretem cellulit elleni, karcsúsító és hasonló krémekkel kenegetni magam, ha nem is érnek semmit, legalább a tudat ott van hogy tettem valamit. Tusolásnál luffa szivaccsal átmasszírozom a combokat, feneket, ezután hideg-meleg vizes zuhannyal indítom be a vérkeringést. Majd jöhet valami krém, ami teljesen mindegy hogy milyen, én most épp egy paprikásat használok ami éget mint a pokol tüze. A fahéjolajos termékek is használnak! 




Ha változtatni akarsz egy kicsit a külsődön, ha az elmúlt hetekben egy kicsit többet ettél a kelleténél, mert többet jártál társaságba, nyaralni voltál, vagy szerelmi bánatod volt, akkor itt az ideje hogy kitűzz magad elég egy célt: újra jó formába kerülni! Teszem azt, 2 hétre szóló tervet készítesz, szerkesztesz egy táblázatot vagy egyszerűen csak a határidőnaplódba felviszed a teendőket, akár a tervezett étrendet és minden mást amit a kúra alatt véghez kívánsz vinni. Sokkal egyszerűbb, ha előre eltervezed, hiszen ha ez nincs meg akkor olyan mintha csak a levegőbe csinálnál valamit, nincsen akkora motiváció mintha látod hogy már eltelt 5-6 nap és minden sínen van, akkor lesz benned egy erő ami nem engedi hogy feladd hiszen már olyan jól haladtál és véghez viszed a célod. Ami nagyon fontos: ezek a tervek soha ne egy diéta köré épüljenek, hiszen a hangzatos szuperdiéták alatt lehet hogy leadsz X kilót, utána minde visszaszeded. Ismerd meg a saját tested, figyeld milyen ételre hogyan reagál. Ha felfújódsz valamitől vagy látványosan "belet eresztesz" egy ételtípustól, akkor azt hanyagold! Az önismeret a lényeg itt is. Ahogy az én példámon is látszik, alapvetően az egészséges életmód híve vagyok, de nem tagadok meg magamtól semmit, ugyanakkor ha egy ideig "esztelenül" eszem annak megvan a következménye, és ez mindenkinél így van. Az lenne a végső cél hogy egy egészséges étkezési szokást ki tudj alakítani aminek része a mindennapos zöldség, gyümölcs fogyasztás, a rostokban és gabonában gazdag reggeli, kerülve a túl zsíros húsokat, ételeket és a cukros üdítőket illetve édességeket. Ha sikerül elfogadni hogy minden ehető, de mértékkel és nem tagadsz meg magadtól semmit-hiszen mint írtam, mindig az fog kelleni ami nem elérhető-akár csak a pasiknál, khm- akkor nem is fogsz semmi után sem sóvárogni és nem fogsz felfalni 3 hét koplalás után egy svédasztalnyi ételt csak azért mert te most megérdemled. 

Nektek van bevált módszeretek ha formába akartok kerülni?