2013. november 3., vasárnap

Az igazság a hajhosszabbításról!

Timi vagyok, hajhosszabbítás-függő. Körülbelül 6 éve szenvedek ebben a betegségben, és mára menthetetlen lett a helyzet. Ez az én történetem. 
Így is kezdhetném az egészet, ha nem lenne már számtalan cikk a hajhosszabbítás témával kapcsolatban a blogomon. Írtam már a hajtípusokról, a módszerekről, még egy teljes hajfelvarrást is végignézhettetek képekkel illusztrálva. 


Most nem arról fogok írni mit ajánlok vagy mit nem. Most csak arról fogok írni hogy miért ne kezdjetek bele ebbe az őrületbe, ami nekem 6 éve keseríti meg az életem, és itt az ideje hogy lebeszéljek róla mindenkit akinek csak egy csöppnyi esélye is van arra hogy a saját haja szép, hosszú legyen. 6 évvel ezelőtt elégedetlen voltam a vállig érő hajammal és ezzel kezdetét vette ez a soha véget nem érő körforgás póthajak-fonatok-és eszméletlen mennyiségű pénz. Ez alatt a 6 rohadt év alatt mennyit nőhetett volna a saját hajam ha békén hagyom? Ha nem basztatom varrásokkal, póthajakkal, sütögetéssel és minden mással amit a póthaj miatt el kellett viselnie? Most itt vagyok, 6 év után és jóval rövidebb, kevesebb is a hajam mint mikor belevágtam az egészbe. Mi értelme volt? Esetleg az, hogy évekig abban az illúzióban éltem hogy szép a hajam és másokkal is ezt hitettem el, pedig minden hamis volt, és szinte minden a hajam körül forgott. Nem mehetek el szaunába mert pont aznap mostam hajat és nem jó ha megint meg kell mosni, hiszen élettelen a haj és nem jó ha sűrűn mosom-szárítom. Nem tudok időben elkészülni egy eseményre, mert fél évig szárítom és sztájlingoltam a hajam, korábban kell kelnem hogy a hajamat megcsináljam, nem úgy mint egy átlag nő akinek a saját haja hosszú és szép, hogy csak megfésülködik és indulhat is, nem, a póthajat mindig be kell állítani, vigyázni kell hogy ne kerülj olyan pózba a strandon, ágyban, szélben, hogy az illesztések kilátszódjanak, hogy az új pasid aki még azt hiszi természetes szépség vagy és a hajad is ennek a szerves része, ne érjen a fejedhez és vegye észre a turpisságot, és még sorolhatnám. Ugyanakkor persze, remek érzés mikor vadidegenek az utcán odaszólnak hogy milyen gyönyörű hajad van, pironkodva fogadod a bókot majd arra gondolsz: "Istenem, a fél karomat adnám ha a sajátom lenne" miközben újra és újra elhatározod hogy nem hosszabbíttatsz többet, mert látod hogy árt a hajadnak és az az idő amit a póthaj fogságában tölt el csak kitolja annak a lehetőségét hogy a sajátod legyen gyönyörű, hosszú és egészséges. Újra és újra elhiteted magaddal hogy igenis egészséges az a módszer amit alkalmazol a hosszabbításra, de akkor mégis miért nem nő és miért törik le továbbra is a saját haj, és mikor lesz ennek az egésznek vége? A válasz: soha. Soha nem lesz vége, mert nem lehet vége.



A póthajbiznisz egy milliárd forintos iparág ami egyszerűen nem engedheti meg magának hogy azok a nők akik megtehetik hogy hosszabbíttasanak (hiszen valljuk be, nem az átlag magyar pénztárcájához van szabva egy jó minőségű európai hajas pótlás ami 15 dkg esetén felülről veri a százezret) ne menjenek vissza újra és újra és rakassanak még több, még hosszabb hajat, hiszen a sajátjuk még mindig nem nőtt meg, így ugyanazok a vendégek járnak éveken át varratni, új hajat venni, stb. Hány olyan nőt ismertek akiről tudjátok hogy évek óta póthaja volt majd a sajátja is megnőtt és egészséges, hosszú lett? Én pontosan meg tudom mondani a számot: 0. Énekesek, színésznők, celebpicsák, bloggerek, akikről mindenki tudja hogy hosszabbíttatnak, sőt, velük reklámozzák magukat a szalonok, de felteszem a kurva kérdést: ha tényleg olyan jó és ártalmatlan az a bizonyos új és "innovációs" módszer amivel felpakolják a hajat, hogy van az hogy XY még évekkel később is ugyanúgy egy csökött kis szar saját hajjal rendelkezik az előtte képeken, és ha végigkísérünk egy periódust a frissen feltett póthaj és a következő "fodrásznál jártam" képek láttán tökéletesen kivehetjük a szuper minőségű haj törését és akkor nekem ne mondja senki azt a hülye dumát amivel a fodrászok imádják indokolni a hajhosszabbítás drágaságát miszerint "a hajat csak egyszer kell megvenni" Ó, valóban? És azt mondod hogy egy prémium minőségű európai póthaj élettartama megfelelő ápolás mellett 2-3 év is lehet? Tessék? Hogy a visszarakásnál nem veszít a hosszából a tincses felrakás során sem? Remek. Akkor ezek szerint nekem a 6 év alatt mindössze legrosszabb esetben három, azaz 3 alkalommal kellett új garnitúra hajat vennem. Tudjátok hányszor vettem? Évente háromszor. Jó, a hiba nyílván bennem is van: nem szabadott volna olyan sokat sütögetni a hajat, vigyázhattam volna rá jobban, és egyébként is, a szőke haj a legkényesebb, a saját is gyorsan törik, egy élettelen meg pláne. Azt viszont nem róhatja fel senki hogy spóroltam volna a dolgon, hiszen mindig a legjobb helyeken csináltattam, hozzáértő szakemberekkel, jó minőségű póthajból, de hiába. 
Olyan jó lett volna ha annak idején valaki jól picsán rúg hogy legyek türelemmel, ápoljam a hajam és majd megnő magától, hiszen annyi nő van akinek a festett szőke haja a derekáig ér (tényleg, van ilyen?). Egyszer próbáltam póthaj nélkül, 8 hónapig bírtam és megmondom őszintén életem legrosszabb időszaka volt. Nem éreztem magam nőiesnek, sőt, el is híztam abban az időben míg nem volt póthajam, ezt szoros összefüggésben látom azzal hogy nem szívesen mozdultam ki otthonról, nem éreztem jól magam a bőrömben. Ha megszokod a tükörben a látványt hogy hosszú szőke hajú barbibaba vagy nehéz megszokni az állig érő hajú 30-as matektanárnő külsőt, és orgazmusként éled meg már a csatos póthaj felhelyezését is. Egy nőnek a haja a koronája és elhitethetjük magunkkal hogy a fiús fazon a divatos, számomra akkor sincs szexisebb, nőiesebb mint egy lágyan leomló hosszú lobonc ami csak úgy vonzza a férfi tekinteteket. És ami persze igazi, saját hajnál még ezerszer szebb mint egy póthaj esetében. 

A többi cikkben látható a több évig alkalmazott varrot technika, ez egy másik, amit kétszer használtam, és mikor nőtt le úgy berasztásodott a hajtövem hogy 3 órán át tépte a fodrász a hajam bontófésűvel 


Ez tényleg egy ördögi kör, amiből nem lehet kitörni, csak türelemmel és önfeláldozással, el kell engedni azt a képet ami a saját külsődről a fejedben élt, és megszokni azt aki tényleg TE vagy, mindenféle pótlás nélkül. De ez egyelőre még nekem is nagyobb kihívást okoz mint az hogy anno leszoktam a cigiről. Olyan ez, mint a drog, körülötte forog az életed: mikor, hogyan, kitől szerezd be, hol árulják a legjobb anyagot és hogyan szerezd meg rá a pénzt, ha megkapod amit akartál mámoros örömben fürdőzöl, majd ha elmúlik a hatás újra és újra akarsz belőle, nem tudsz leállni. Nálam már olyan szintté fajult a dolog hogy az utcán ámulattal nézem a nőket akiknek természetes hosszú hajuk van és szívesen fognék egy ollót, levágnám és felrakatnám magamnak a hajukat és irigykedek mindenkire akinek már egy kicsit is szép haja van, ez már annyira beteges és nevetséges hogy néha észbe kell kapjak hogy helló, normális vagy? Őszintén, és komolyan mondom bárkinek aki épp hajhosszabbításon gondolkozik (azon hogy elkezdje-e, nem azon hogy újracsináltassa-e hiszen aki már évek óta függő annak mondhatok én bármit...) hogy NE vágjon bele, felesleges idő és pénz pocsékolás, tönkreteszi a hajat, tök mindegy hogy milyen ultraszuper új módszerrel csinálják, akkor is egyszerűen rosszabb a hajnak ha valami állandó terhelésnek van kitéve mint az, ha békén van hagyva és nőhet normális ütemben. Istenem, hogy a fenébe dőlhettem be annak idején annak az állításnak hogy "a varrot póthaj alatt a saját haj gyorsabban nő, mert a káros környezeti hatások a vendég hajat érik" VALÓBAN? Akkor nekem a 6 év hajvarrás után már seggig érő hajamnak kéne lennie, vagy legalábbis nem rövidebbnek mint mikor belevágtam az egészbe. 
Ugyanakkor egészen biztos vagyok benne persze hogy vannak ellenpéldák is, például simán el tudom képzelni hogy egy erősebb haj-ami mondjuk nem szőke-,egy natur vagy sötét az simán megnőtt a póthaj viselése ellenére is, és biztosan lesznek olyan hozzászólók akik esküsznek bizonyos módszerekre, de az azért elgondolkodtató hogy a hajhosszabbító szalonoknál miért mindig csak a szép új hajról van kép és arról soha senki nem tesz említést hogy fog kinézni a haj az X-edik felrakás után és ezt a saját és a vendég hajra is értem...

Kíváncsian várom hogy van-e olyan akinek tényleg megnőtt a saját haja a hajhosszabbítás ideje alatt, képes illusztrációnak örülnék a legjobban! Illetve írjátok meg a tapasztalatitokat...


Ha valaki póthajat szeretne rendelni (európai, szálriányos) ide írjon: shop@crystalmakeupstudio.com

103 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök hogy visszatértél. Te vagy a kedvenc beauty gurum :) Én is rengeteget bajlódom a hajammal, régebben mit meg nem adtam volna egy gyönyörű póthajért ... De hát persze nem volt annyi pénzem, meg fiatal is voltam hozzá. Most viszont már áldom az eszem, hogy természetes módon növesztgetem és most már szép hosszú :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, jó újra itt! :)
      Nagyon jól tetted hogy nem vágtál bele, tényleg szép a hajad, megnéztem a képed. :)

      Törlés
    2. Egyszer remélem neked is sikerül megszabadulnod véglegesen a póthajtól és a saját hajadat erősítgetni meg növesztgetni :)

      Törlés
  2. Sokkal szebb egy egészséges, tök mindegy milyen hosszúságú haj, mint a hosszú, de károsodott.
    Ez a poszt nagyon tetszett viszont, bocsi, de néha hangosan felröhögtem, nem kárörvendésből, hanem mert hány ilyen faszságra képesek vagyunk, mi nők...többször elgondolkodtam rajta, de aztán úgy voltam vele, hogy nem fogom két tesco-alkalmazott havi fizetését erre elkölteni...Ugyanígy vagyok a 4d szempillával, elgondolkodom, tök jó lenne, de aztán jönnek az ismerősök, meg a kihullott, szarrá ment saját szempilla...
    De most amúgy mi van a fejeden? Illetve, sejtem, hogy haj, de milyen?:)
    (a 30-as nőket ne bántsd:) nem olyan rossz az:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, ezek faszságok amikre képesek vagyunk a jobb külső érdekében, a 3D szempillát is megjártam, a végén úgy néztem ki mint egy beteg, nem marad egy szál pillám se.
      A nyáron rendeltem egy magyar fodrásztól európai hajat akinek fb-on tetszettek a munkái, de nagyon szar minőségű volt, úgyhogy mikor azt elhasználtam, hollandiai hajas boltban vettem indiai hajat és azt tetettem fel. Most az van fent és tegnap előtt idegből levágtam állig érőre mert nem tudtam kifésülni. Szóval azt hiszem nem túlzok ha azt mondom a haj kérdés megkeseríti az életem, de tudom, én csinálom magamnak. Most szerdán utazok haza és kipróbálok egy "kristály keratinos" módszert európai hajjal. Képekkel fogom illsuztrálni az egész folyamatot, azt is hogyan hat a saját hajra és pár hónap múlva lesz belőle egy bejegyzés.

      Törlés
    2. Amúgy a vágás (viszonylag rendszeresen) segíthet, mert az elgyötört kis fos végektől megszabadít és könnyebben nőhet tőle a hajad. Nem az van,hogy ami nőne, az le is törik...

      Törlés
    3. Igen, ezt tudom, ha le van szedve mindig van vágatva a sajátomból, de ez se segít. :(

      Törlés
    4. legyszi, majd valahogyan ertesitesz a kristaly keratinos dologrol? koszi elore is :0

      Törlés
    5. Nem csinaltattam meg vegul!

      Törlés
  3. Örülök az új bejegyzésnek, illetve annak,hogy pont ez lett a téma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán épp hosszabbításon gondolkoztál? :)

      Törlés
    2. Nem, soha nem is volt, szerencsére a sajátom nő,mint a gomba. Csak ezt próbálom elmagyarázni egy kedves barátnőmnek,amiket te itt leírtál. Azt,hogy így képtelen lesz megnöveszteni a saját haját. :/ (és duplán hajthatatlan, ugyanis a fodrász azt mondta neki,hogy gyorsabban fog nőni a haja a póthajtól,mert "húzza" -.-' )

      Törlés
    3. Mutasd meg neki ezt a cikket, szerintem igazi elrettentő példa vagyok. :-)

      Törlés
  4. Nekem is megfordult már párszor a fejemben, de végül mindig a növesztés mellett döntöttem. Sosem lett még olyan hosszú, mint amilyennek póthajjal akartam, de nem bánom, örülök annak, amilyen most és remélem, hogy egyszer Te is fogsz örülni a saját, egészséges hajadnak.
    Jó, hogy újra itt vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem egyszer azt is megérjük :))
      A te hajad viszont olyan szép és dús, én boldog lennék vele :)

      Törlés
    2. Köszönöm. :) Elhiheted én is megszenvedtem vele, sőt, nagyon sok ki is hullott az elmúlt 2 évben sajnos. :(

      Törlés
  5. Egyik barátnőm épp most akar belevágni a hajhosszabbításba, pedig mellig érő, szép haja van, de elégedetlen vele, és sehogy sem tudom lebeszélni róla. Talán ez a cikk majd meggyőzi. :)
    Nagyon jó poszt, szeretem olvasni amiket írsz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na azt sose értettem ha egy eleve hosszú hajú csaj akar póthajazni! :( Ha már annyira megnőtt pár hónap és tudatos növesztés után megnőne a kívánt hosszra.

      Törlés
    2. Szia Timi!
      Mit értesz tudatos növesztés alatt? Tudsz olyan természetes módszerről, ami segít? ( 8 éve növesztem, 2 havonta 1 cm-t vágatok belőle körülbelül és még mindig ugyanott járok...) :/

      Törlés
    3. Én is így próbálkoztam a növesztéssel és nem nagyon haladtam vele, ezért megdühödtem és egyszerűen nem vágattam le a végét, csak, amikor már nagyon nehezen tudtam kifésülni. És ez hatásos volt. Olyan hosszú volt a hajam, hogy ráültem, és azért is vágattam le végül, mert már idegesített, hogy beleakad a kilincsekbe, meg az aszfaltra lóg, amikor megkötöm a cipőm.

      Törlés
    4. Piros bárcsak nekem ilyen gondjaim lennének :D

      Noémi: ne vágasd havonta mert ha egy hónapban 1 cm-t nő és ezt levágatod nem csoda ha nem látszik semmi :( Szerintem elég 2-3 havonta vágatni 1 centit

      Törlés
  6. Még "csak" másfél éve vagyok póthaja, de bánom mint a kutya..... Nem tudok tőle szabadulni, de nélküle seminek, kopasznak érzem magam.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó volt ez a poszt én is sokat gondolkodtam a hajhosszabbításon, de a barátom lebeszélt róla mindig, és áldom érte. A sajátom így néz ki most: http://s836.photobucket.com/user/judit881/media/DSC01101_zpsa05c2795.jpg.html?sort=3&o=27
    Én mondjuk csak dúsítás miatt szerettem volna, nem azért hogy annyira hosszú legyen, mert nekem gyorsan nő a hajam.
    Sajnálom, hogy megjártad a póthajakkal. Aki szeretne póthajat felrakatni annak hasznos lesz ez a poszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dúsítani úgy is tudod ha például behullámosítod és máris dupla-sőt, tripla annyinak néz ki!

      Törlés
  8. Nem tudom, én alapból óckodok mindentől, ami mű, legyen az póthaj vagy plasztikai műtét, egyszerűen felesleges.

    Egyébként abban nem értek egyet, hogy egy nő csak akkor nő, ha derékig érő lobonca van. Egy nő akkor is nagybetűs nő, ha bubifrizurája van, de van mellé kellő kisugárzása. Ha ez a kisugárzás hiányzik, akkor lehet akár Barbie-babás is a külső, de az a nő nem lesz igazi NŐ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértek azzal amit írsz, és nem írtam hogy attól lesz nő, csak nekem az tetszik egy nőn és magamon is ha hosszú a hajam. Pár hete leszedettem a hajat és úgy voltam 2 hétig a saját áll alá érő hajammal és ugyanúgy megbámultak a pasik az utcán mint előtte, sőt, többen szólítottak le mint általában, szóval nekem a kisugárzás az megvan még úgy is ha a saját hajamat fogom össze, azzal nincs gond, egyszerűen csak azzal hogy a saját tükörképem jobban tetszik ha hosszú a hajam.

      Törlés
  9. Bubival is lehetsz Barbis, az csak kisugárzás kérdése. És egy- két év alatt rá sem ismersz majd a hajadra! Nekem 3 éve nagyon megtépte a fodrász és bubira kellett váltani -amit amúgy nagyon megszerettem. DE folyamatosan ápoltam a hajam és most sztem dupla annyi van, mint előtte volt, szal megérte :) jó így sem egy póthajsűrűség de szép. Szóval le vele! Szánd rá magad, úgyis el kell ennek jönnie..tudod s*zarból várat..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig eldöntöm hogy most lesz az utolsó alkalom hogy hosszabbíttatok aztán sose bírom tovább pár napnál, hétnél. :( Tényleg olyan ez mint a drog, de ezt sose fogja egy olyan megérteni aki nem élte ezt át.

      Törlés
  10. Csak az nem világos nekem, hogy ha ennyit sîrsz és tiltakotol a póthajazás kapcsán, te magad minek folytatod?! Nekem akkor igazán hiteles eme bejegyzés, ha azt mondod, ezennel abbahagyod és megnöveszted magad. Amúgy a szőke festék meg a 12%-os h2o2 sem lesz a barátod, ha saját hajat akarsz, de ebbe bele sem kezdek inkább..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont azt írta hogy tudja hogy nem lesz jobb ha folytatja, de mégis nagyon nehéz lemondania róla mert annyira hozzászokott, "függ tőle". Van egy barátnőm, neki is évekig volt póthaja, azt mesélte hogy amikor levették neki úgy érezte hogy szinte kopasz, pedig csak a saját, eredeti hajmennyiségét látta.

      Törlés
    2. Ugyanazt akartam írni amit Blushbaby írt, de ezt mint fentebb is írtam, egy olyan aki nem éli át, sose fogja megérteni, ahogy én sem értem a heroinisták miért nem tudnak leállni, a hajhosszabbítás is ilyen függőséget okoz, csak nem fizikailag hanem lelkileg. (persze nem lehet összehasonlítani a két dolgot, ez egy erős túlzás)
      12%-os oxit már 2 éve nem látott a hajam, akkoriban egy ostoba fodrász használta azt, de mivel én csak beültem a székbe fogalmam se volt mit használ rá, a saját hajam sötétszőke úgyhogy az elmúlt 1 évben mindig ammóniamentes henna festékkel volt festve és az is kiszívta a tövét, kíméletesen. Egyébként mát rég láttatok rólam képet, most épp 5 centis lenövésem van mert le akartam növeszteni, de nem áll jól ez a szín úgyhogy valószínűleg visszatérek a világos szőkéhez.

      Törlés
    3. Egyébként meg ez a cikk nem a "sírásról" szólt, hanem inkább az volt vele a célom hogy segítsek másoknak akik hajhosszabbításon godnolkoznak, mert én utólag már nem vágnék bele, ls ezt szerettem volna megosztani másokkal. Még van egy módszer amit szeretnék kipróbálni és a blogom bemutatni, végigkísérni a póthaj életét mert ilyet még sose csináltam, és ha az a módszer sem lesz jó, és végül negatív tapasztalatként könyvelem el azt is, akkor tényleg végzek az egésszel és leszedetem. (mondom ezt most, aztán ki tudja :S )

      Törlés
    4. Nekem kristaly ketatinos van. Kiprobaltam mar sok módszert, de sajnos ez sem hajkimelo! Nekem 4 eve van fent hajam es sajnos mar egyre kevesebb a sajatom... megertelek, mert En is mindig elhatarozom, amikor uj hajat veszek, hogy ez lesz az utolso. Aztan megse.... :-) A hajasokkal pedig vigyazz! Mert sokan arulnak kamu europai hajat... de gondolom ezt mar tudod! Ha szeretned, privatban megirom, h kihez ne menj, akit mar probaltam es atveri a lanyokat, es tudok jo helyeket is, ahol tenyleg JO MINŐSÉGŰ hajat tudsz venni. :-)

      Törlés
    5. Nekem kristaly ketatinos van. Kiprobaltam mar sok módszert, de sajnos ez sem hajkimelo! Nekem 4 eve van fent hajam es sajnos mar egyre kevesebb a sajatom... megertelek, mert En is mindig elhatarozom, amikor uj hajat veszek, hogy ez lesz az utolso. Aztan megse.... :-) A hajasokkal pedig vigyazz! Mert sokan arulnak kamu europai hajat... de gondolom ezt mar tudod! Ha szeretned, privatban megirom, h kihez ne menj, akit mar probaltam es atveri a lanyokat, es tudok jo helyeket is, ahol tenyleg JO MINŐSÉGŰ hajat tudsz venni. :-)

      Törlés
    6. ÍRD MEG :)) Bár most úgy tűnik hogy én is találtam egy jót!
      Amúgy én is tudnék mesélni átverős helyekről, kíváncsi vagyok te is a facebookos hajhosszabbítókra gondolsz-e? :D

      Törlés
  11. Én nemrég nagyon elgondolkoztam a póthajon...
    Nem is a hossza, hanem a volumene, azaz inkább annak hiánya miatt.
    Aztán a fodrászom kb jól lecseszett hogy még most felejtsem el az egészet, mert akinek olyan vékonyszálú haja van mint nekem, annak még jobban megviseli a haját. Azt meg biztos nem viselném el hogy még kevesebb hajam legyen, inkább besütöm, hullámosítom hogy legyen egy kis esése és ne csak úgy szálljon mint az ökörnyál a szélben. :'D
    Szerencsére a festésről már leszoktam, nálam az is addikció volt, egyszer félig lenövesztettem, aztán visszaestem, de most már három éve nem volt festve. Így legalább a besütés annyira nem viseli meg... Igaz, a legtöbbször csak fogok egy szép kis csatot és felcsavarom/feltűzöm.
    Volt nekem is bubi hajam, a hosszabbik fajta, szerettem de számomra az még több törődést igényelt mint a hosszabb haj...
    Egy hullámos, vékonyszálú hajnál sajnos nem úgy van hogy reggel felkelek és megfésülöm és majd szépen beáll magától.
    Lassan kezdek beletörődni hogy ez van, most kicsit váll alá ér, pár cm-t kell belőle vágatnom, mert március óta nem volt és azért kopik, vékonyodik a vége sajnos, de azt hiszem ez az a hosszúság amin a legnehezebb átlendülni, talán ha hosszabb lesz akkor kicsit jobb lesz a helyzet... Remélem. :)
    Addig meg megpróbálok több vizet inni és megfelelő vitaminokat szedni, az ártani biztosan nem árt neki.

    A festéssel hogy állsz? Lehet jót tenne ha kicsit sötétebb árnyalatú szőkére váltanál. Vagy arról se tudsz lemondani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így látom hogy egy rövid haj sokkal több figyelmet igényel mint a hosszú.. macerásabb, igaz, a szárításnál nem az, de ha azt elalszod akkor nehéz újra emberi külsőt elérni. :D
      Épp írtam hogy lenövesztettem kb 5 centit, de nem áll jól az eredeti színem, ami egyébként sötétszőke. Megyek fodrászhoz szerdán és meglátjuk mi lesz. :)

      Törlés
    2. ez igaz, a rövid hajjal mindennapos a bajlódás és kevesebb a variációs lehetőség is. Amikor a lányomat vártam, levágattam a hajam, de persze ez tök hülye döntés volt: a szülés utáni hormonkilengések miatt naponta kellett hajat mosnom, annyira zsírosodott, ráadásul semmilyen más fazont nem tudtam belőle készíteni, mint ami eredetileg lett volna. Most egy félhosszúval kiegyeznék, mert egyik kicsi, másik pici gyerkőc mellett nem tudnék egy hosszút megfelelően ápolni. (Ami nekem bevált hajápolásra és -növesztésre: ricinus, panthenol, vaddisznósörte kefe. Ezektől gyönyörűen helyrejött a fejbőröm is és a hajam is!)

      Törlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos hogy a sötét és természetes színű haj mindig sokkal ellenállóbb mint egy festett szőke. Az arab nőknek is olyan gyönyörű dús, hosszú hajuk van, csak irigykedve ámulok rajtuk, egy szőkének, még ha eredeti is a színe soha nem lehet olyan gyönyörű haja! Egyébként ha már így dícséred megkérdezném hogy kinél csináltattad a hajad?

      Törlés
    2. Én is pont így vagyok :-)! Kétszer volt eddig fenn Haj, ami ugye kb. 8hónap. Mikor az elsőt felrakattam, az "indiai" volt, szuper olcsó, nagyon örültem neki...aztán kb. 3hét után furán kezdett állni, olyan lett, mint vmi szőrgallér a nyakam körül. Pedig itattam balzsammal, olajokkal, stb. A fodrászom szerint vagy fordított szálirányos volt, és/vagy kevertszálas, műanyag sz.r...a tanulópénz szerencsére nem volt túl nagy. Másodszorra ismerőstől rendeltem, orosz hajat. Na, ezt festhettem, szívattuk is, ápoltam ezerrel és csodaszép maradt :-)! Mivel majdnem popsiig érő, ezért az újrakeratinozásnál elvesztett pár centi nem fog megviselni :-).Mikor leszedtük, a saját hajam nagyon rasztás volt, festésnél-szívatásnál a fodrász sajnos nem volt túl figyelmes, összekeverte alaposan a saját hajamat, de kifésülőbalzsammal szépen ki lehetett fésülni. Alapból nincs túl sok hajam, de vastag szálú és gesztenyebarna volt. Évekig kékesfeketére festettem, most a szívatás után mahagóni lett :-). A több mint fél évvel ezelőtti rövid,nyakat szabadon hagyó Rihanna-fazonból közben a kristálykeratinozás alatt váll alá érő lett. Nem érzem kevesebbnek. L'oreal termékeket használok rá, most Kérastese olajjal is ápolom. És eddig még mindig vártam 1hónapot a leszedés után. Pénteken jár le,akkor már megyek is visszatetetni :-). Az érzés, h ki sem mozdulok abban az egy hónap pihenőidőben, nekem is megvan, bár másodszorra már enyhült. "Vicces", h én is híztam, amíg nem volt fenn a Haj, de az a nagy trauma második alkalomra már enyhült. Csak halkan mondom,h én ajánlom :-)...

      Törlés
  13. Mindenen átestem amiről mesélsz, sajnos! Viszont van egy módszer ami tényleg a legkíméletesebb.Volt nekem is mindenféle módszer is haj is! De nekem ezzel a módszerrel tényleg megnőtt a hajam és most pl. nincs bent, már fél éve, és sokan kétkedve kérdezik, hogy most van-e bent haj?! Nálam 5 év után ez NAGY dolog!!! És ez nem más, mint a gyűrűvel felrakott, tresszelt haj. Ennél a módszernél kb. 20-30 vastagabb tincs tartja a hajat, ezek tépődnek húzódnak, ritkulnak csak, a többi hajtömeg nem sérül.
    Nálam a függőség odáig fajult, hogy ez lett az egyik szakmám :D De ma már csak ezt a módszert csinálom mindenkinek! Ha jól tudom itthon nem nagyon csinálnak ilyet máshol, de lehet csak én nem találkoztam még vele!
    A kristálykeratinos módszerről lebeszélnélek, azzal nekem a fél hajam kitépődött!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy ittam a szavaidat mintha a megváltó írta volna egészen addig míg el nem jutottam a módszerig: nekem volt ilyen gyűrűvel felrakott tresszelt soros, ugyanis Szegeden mikor otthon voltam még a nyáron, nem tudtam olyan fodrászt találni aki tényleg tud hajat varrni. Itt, Hollandiában már megszoktam azt ahogy az afrikai fodrászom készíti a fonatokat, olyan erős, stabil, lapos fonat, és gyönyörűen építi fel, senki nem mondaná meg hogy nem az én hajam, és ehhez képest otthon felrakattam egy sort legalulra (pont indulás előtt voltam fodrásznál és az utolsó sorra nem maradt idő, gondoltam majd csak találok egy fodrászt Magyarországon is, aki felvarrja) és BOTRÁNY volt ahogy megcsinálta: kipúposodott, a széleit el se varrta rendesen már másnap kijött az egész. Ezután kipróbáltam ezt a gyűrűs tresszes módszert mert mondta a lány akinél csináltam hogy ő bevallja, nem TUD varrni, ezért ezt csinálja. Pár hét után egy az egyben letört a hajam a gyűrűk szorításától. Úgyhogy ebből nem kérek még egyszer az tuti. :D :(
      Most viszont elbizonytalanítottál teljesen... a Bellargóról mi a véleményed? Az a másik amivel szemezek.

      Törlés
    2. ŐŐŐ valamit tuti elcseszett, akkor a csaj...nekem és a vendégeimnek sose tört el a haja a gyűrűnél. Az akkor lehet szerintem, ha túl szorosra húzza meg és nincs benne szilikonréteg. No mindegy pedig ez tényleg extra kíméletes, az összes többihez képest!!!
      Bellargó: jó-jó, talán a tincsesek közül a legjobb, de pont amiatt, hogy minden hajszál be van fogva és minden hajszál tépődik, húzódik...ergó az egész hajtömeg ritkul, sérül! Ez van kivédve azzal amit írok 20-30 vastagabb tincs kerül ilyen hatás alá, a többi nyugiban van, természetesen nőhet ahogy akar. Tehát, nem pár száll tart egy tincsben, minél több száll van összefogva, annál jobban bírja a tincs a súlyt, tépődést, húzódást, pont mint a hajóköteleknél, az is rengeteg apró szálból van összefogva.
      szóval inkább Bellargó, de leginkább az amit én mondtam :D

      Törlés
    3. Volt benne szilikonréteg, még mondta is hogy ez azért jó mert kevésbé káros a saját hajnak. :D De mondom, egy az egyben letört a teljes sor. A saját hajam ahogy be volt fogva a gyűrűvel letört.
      Ez teljesen logikus amit mondasz, viszont nekem 6 éve szinte mindig varrva van és ott is csak kevés haj van "befogva" mégse nőtt, érted mit mondok.

      Törlés
    4. Bellargot SOHA!!! Ez a legnagyobb kamu, hogy az mennyire "hajkimelo"! Ott a vendeghajat a sajatodba "csomozzak" es arra egy kis kapszula szeruseget melegitenek. A sajat hajad szettorik a csomonal, mert nem kap levegőt, nem szellozik. Nekem is szoke hajam van es az nagyon tonkre tette. Konlretan letortek a hajszalaim. :-( Szoval sztem ne! Akkor mar jobb a kristaly keratinos!

      Törlés
    5. Úristen :O Ezt még olvasni is borzalmas volt :(

      Törlés
  14. Szia! :) Ami a képen látható hajhosszabbítás Neked az melyik technika volt? A csomózott haj? Azzal mi volt a tapasztalatod ha megkérdezhetem? :) Közis előre is! :) Üdv.: Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (A barátom email címéről irtam)

      Törlés
    2. Szia!engem is érdekelne eza fonott csomós módszer!ezt itthon csinálták? vagy Hollandiában?

      Törlés
    3. Ha csomózást szeretnétek, Bp-n van egy jó szakembere ennek! Nekem is ő csinálta, és tényleg nem lett baja a hajamnak! :) Ha gondoljátok, leírom hogy ki ő! Munkákat is láthattok tőle!

      Törlés
    4. Akkor légyszi ird le, mert érdekelne. :) Köszike

      Törlés
    5. https://www.facebook.com/katalin.koncz.98
      Ő lenne az! Ha beszélsz vele, hivatkozhatsz rám nyugodtan! :) Tényleg ajánlani tudom!

      Törlés
    6. Ezt nekem hollandiában csinálták, Magyarországon a csomózás alatt egészen mást csinálnak!! Ott csak hozzácsomózzák a saját hajhoz egy cérnával, itt meg mint látod fonattal rögzítik majd azt cérnával. Erre magyar megfelelő a mikrocsomózás lehet vagy a gorfi fonás, mert annak a leírása hogy olyan mintha elkezdenék az afrofonást majd elkötik cérnával és ez végülis az. :)

      Törlés
    7. Timi, ismerik itt is ezeket a technikákat, csak kevesen alkalmazzák! Sokan csak a hőillesztést csinálják, mivel nekik az a legegyszerűbb! Viszont van egy-két ember, aki csomózás szó alatt is többféle változatot is csinál!

      Törlés
    8. Tudom hogy ismerik, és azt is hogy pont azért csinálják a hőillesztést mindenhol mert az a legegyszerűbb, legkényelmesebb a fodrásznak és pénzben ugyanannyit tud elkérni érte mint a bonyolultabb tincses megoldásokért.

      Törlés
  15. Kedves Timi!

    A hajad nem csak a hosszabbítással járó dolgok miatt megy tönkre. A leginkább a szőkítés az ami tönkreteszi elvékonyítja a hajszálakat illetve az új "baba hajakat" annyira elroncsolja, hogy így a természetes cserélődés sokkal hosszabb és nehezebb folyamattá válik. 17 évig volt hosszú szőke hajam ebből 6 évig szőkítettem is és tény hosszú volt a szőkítés ellenére is de bizony nagyon vékony szálú és töredezett is. Aztán jött a megvilágosodás :D és csoki-barna lett. Majdnem a fenekemig ér már és sokkal vastagabb illetve dúsabb is lett. Ha nem veszed tolakodásnak pár tippet leírok hátha segít... Samponból sok sok nagyon drága sokat ígérő létezik már de én egy nagyon egyszerű és olcsóra esküszöm ez pedig a méz sampon! Olasz termék nem nagyon szokták ajánlani a fodrász cikk üzletekben mivel nem drága dolog... pedig csoda jó, és a balzsamja is nagyszerű. Amúgy is jót tesz 2-3 havonta egy jó kis házi mézből készített pakolás semmi extra dolog nem kell bele csak méz, 1 kis kanál fahéj és tojás.. Nekem legalább is nagyon hasznosnak bizonyult!
    Aztán haj növesztéshez ami megint egy csoda szerintem az a Yunsey lila samponja ill. a hozzá tartozó ampullás hajregeneráló. Kb. másfél hónap után annyi új hajszálam volt tőle mint amennyi alapból már volt .. :D elég megdöbbentő volt a hatás .. mai napig használom. Nem árt néha szüneteltetni így a haj és a fejbőr nem telítődik el a hatóanyagaival.
    Aztán néztem a fotódat igazán helyes arcod van és szép nagy barna szemed .. ha valóban természetes hosszú hajat szeretnél én a helyedben elgondolkodnék a hajszín váltáson .. neked pl. nagyon jól állna egy szép barna szín és kb. 1-1,5 év alatt olyan szép dús hosszú hajad lehetne amiről most csak álmodozol.. Az írásod stílusa alapján talán fogalmazhatok én is konkrétabban ... Amíg ragasztgatod ... égetgeted .. hidrogénezed .. ne várj csodát.. nem tud szellőzni .. nem tud növekedni ( mivel folyamat csak a regenerálódásra "életben maradásra" kell koncentráljon) Amúgy a sötét hajat is tönkre tudja tenni a sok ragasztás varrás.. a tincseknek súlya van ami folyton húzza tépi az igazi hajszálakat így hosszabb idő után ott is problémák lehetnek..
    Mindettől függetlenül ha valóban nagy a baj a saját hajaddal már .. érdemes felkeresni egy hajgyógyászt!

    Sok sikert a megszokott szép bár mű küllem levetkőzéséhez, kitartás! ( Az eredeti hidd el szebb lesz ! :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A Yunsey samponból melyik típust használtad? Megnéztem a honlapját és igazából mindegyik samponja lila színű, vagy legalábbis lilás. Az én hajam kb 2 évig nem volt vágva, azalatt semmit nem nőtt, pedig 6 évnyi szőkítés után, már 3 éve rézbarna. Igaz hogy minden hajmosásnál (3naponta mosom) vasalom, de utána próbálom kerülni. Elég vékonyszálú a hajam, és olyan sehogy nem áll típus, emiatt gondolkodtam a póthajon, de szerencsére végülis mindig lebeszéltem magam róla. Sajnos a szempillával nem így jártam az már egy éve folyamatosan fent van. Az a baj azzal is hogy az elején a töltésnél mindig olyan gyönyörűnek láttam, most meg már csak muszáj hogy legyen mert anélkül olyan mintha nem lenne "arcom".. Egyelőre nem tudom,hogy a saját pillámat mennyire viseli meg, még nem szüneteltettem.

      Törlés
    2. Annyira "bírom" mikor kioktatnak a szőke hajjal kapcsolatban, igen, kérlek, tisztában vagyok mindezzel amit leírtál és ezt nem csak neked, másoknak is írom, mert évek óta minden hajas posztomhoz ugyanezek a kiokosító hozzászólások jönnek, mintha én hülye lennék. Az hogy tudok valamit és nem úgy cselekszem nem a hülyeség oka (bár az, de lényegtelen :D) hanem hogy nem AKAROK úgy tenni ahogy a helyes lenne mert szeretem a szőke hajat. Tudom hogy lehetne kijönni ebből a problémából, de nehéz rászánni magam. :))

      Ez a sampon engem is érdekelne hogy pontosan melyik...

      A műszempilla levétele után nekem 2 hónapig nőtt vissza a sajátom, ricinus olajjal kentem...

      Törlés
  16. Örülök, hogy megírtad ezt a bejegyzést. A hajhosszabbítás mellett ugyanez a helyzet a műkörömmel, műszempillával (a 3d-vel is) és úgy egyáltalán minden mű dologgal.
    Mindent el lehet érni helyes táplálkozással, ápolással, vitaminokkal, egészséges életmóddal, csak idő kell hozzá és kitartás.
    Tanulságos volt ez a bejegyzés és szurkolok neked, hogy sikerüljön szép hosszú hajat növesztened. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Nekem volt minden, műköröm, műszempilla (3d-s) és mind a kettővel megjártam mikor végeztem velük, és most ideje lesz a hajnak is...

      Törlés
    2. mu mell? :) tenyleg, annak nincs "utohatasa", amiert megbanod?? mert szeretnek en is. errol egy cikket irj legysziiiiii

      Törlés
    3. mu mell...? :) errol is irhatnal egy cikket, Timi... szeretnek csinaltatni en is. ennek a dolognak nincs "megbánós utóhatása"? :)

      Törlés
  17. Nekem már lassan egy éve van póthajam és mielőtt fel lett rakva nagyon levágattam, hogy minden törött része le legyen vágva, és az enyém még gyorsabban is nő, mivel a saját hajam hullámos és a póthaj is az, szóval nem kell vasalnom, amit a póthaj előtt, naponta csináltam, szóval nekem egy áldás:)

    VálaszTörlés
  18. Én is már évek óta póthajaztam, pont ilyen okok miatt, hogy megnövesszem...mivel sikeresen elrontották! Azt kell mondjam, hogy míg szőke voltam, nekem se nagyon akart nőni! Most hogy sötétbarnára lett átfestve, elég jól megnőtt! Van a blogomon kép is róla, és írtam is! A két kép között is volt póthaj felrakva, de nekem így nőtt alatta is! Technikák közül talán a hajvarrás a legjobb, mivel lehet váltogatni a sorokat, hogy ne ugyanoda kerüljenek mindig, és ami terhelve volt, következőre pihenő üzemmódban legyen! Nem gondolkodtál még rajta, hogy pár árnyalattal sötétebbre színre fessék a hajadat!? Lehet neked is megindulna a növekedésben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, most épp ez fog történni. :)

      Törlés
  19. Szia! Akkor én vagyok a kivétel. Nekem pár éve volt 1 évig, hőillesztéssel felrakva póthaj. Szőke. Azért rakattam fel, mert egyszerűen nem nőtt hosszabbra csak a vállam alatt valamivel. Szóval, 1 év után levetettem, mert alatta szépen megnőtt a hajam, kb.10-12 centit. Azóta derékig érő hajam van, persze néha vágattam belőle. (anno is és azóta is festett szőke) Vigyázok is rá egyébként. De igazat adok az írásodra, biztos, hogy nem egészséges hosszabb távon a póthaj viselése.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként nekem is volt szőkeként hosszú a saját hajam póthajjal is, csak miután tönkrement, már nem akart szőkeként megnőni! :( De ismerek én is olyat, akinek szőke a haja, és úgy nőtt meg a póthaj alatt!

      Törlés
    2. Az utóbbi válaszod előbb olvastam, így már értem, neked megnőtt alatta a hajad úgy, hogy nem hullámosítottad. :) De nem tehetek róla, nekem tetszik a hosszú, egyenes haj, de loknisan az igazi. Számomra. :))

      Törlés
    3. Én most egyáltalán nem szoktam se vasalni, se hullámosítani! Biztosan ez is közrejátszott abban, hogy nem gyepáltam! Viszont amikor póthaj volt fent, én akkor csak abba tettem loknikat, mondván hogy annak "mindegy" mert idő után úgy is újat kell venni!

      Törlés
  20. Akkor talán nem is mindig a póthaj a hibás. Sok múlik az ápoláson, illetve, amit én sose csinálok, az a sütögetés. Az tenné csak tönkre. Az enyémet legalábbis biztos. Vasalni szoktam, az nem árt neki, de kíméletesen is csinálom. Meg genetika. Vagy nem tudom...emberfüggő. Azt vallom, hogy amennyire csak teheted, hagyd békén a hajad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sütögetés szót nem tudom hogy értetted, de én úgy hogy hajvasalóval formázom, ami szerintem lényegtelen hogy hullámosra vagy szögegyenesre, ígyis-úgyis hő éri a hajat, és ha hullámosítom nagyobb tincseket fogok be, illetve azt nem is kell mindennap csinálni csak hajmosás után tehát heti max kétszer, ha a hullámok csinálása annyival nagyobb kárt okozna mint ha végighúzod a simítás érdekében a vasalót, szerintem ezzel kompenzálja szóval ugyanott vagyunk. :)

      Törlés
  21. Hú, ez nagyon őszinte volt.

    VálaszTörlés
  22. Szia Timi!
    Nagyon örülök, hogy újra blogolsz. Régebben is olvasgattam a bejegyzéseidet, és szívesen tenném újra. Érdekes amúgy, de régebben, mikor nézegettem a fotóidat, arra gondoltam: olyan szép ez a lány, semmi szüksége még plusz felkiáltójelekre (= hosszú-hosszú platinaszőke tincsek) , hiszen ezek nélkül is rendelkezik mindennel, ami a férfiak (és kritikus női tekintetek) figyelmét megragadja! Elkeseredettnek tűnsz a bejegyzésed alapján, remélem, találsz megoldást erre a szenvedélyedre. A fő mondandóm pedig az lenne, hogy aggódj/fésülködj kevesebbet, írj többet :) <3 Üdvözöl: Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jól esett, köszönöm hogy írtál! :)

      Törlés
  23. Nekem az jutott eszembe, hogy van, akinek bizony soha nem nő meg hosszúra a haja...:(. De persze egyáltalán nem biztos, hogy nálad is ez a helyzet. Nekem mindig növögetett a hajam, de nem olyan gyorsan, mert eléggé tört is a sok vasalás-szőkítés miatt. A hajfestéssel leálltam, de rendszeresen vasalom a hajam, plusz 3-4 havonta vágatom, és szépen megnőtt, egészséges is. Mondjuk nekem elég vastag szálú, dús hajam van, sötétszőke (vagy inkább világosbarna), úgy lehet, hogy könnyebb. De lehet, hogy tényleg a szőkítés az, ami betesz a hajnak. Biztosan nem áll jól a saját hajszíned? Szerintem a lenövés becsapós, mert sokkal sötétebbnek tűnik úgy a haj. Én is azt hittem, amikor elkezdtem lenöveszteni, hogy úristen, milyen sötét, ráadásul nincs fénye a festett mellett, aztán megnőtt, és rájöttem, hogy ez egyáltalán nincs így:). Persze ehhez kitartás kell, kb egy év, mire látszik az eredménye :-/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tény, hogy a szőkére festés nem tesz jót a hajnak mert elvékonyodik a hajszál, és hiába van nekem már évek óta csak a töve festve, mit sem ér ha a végei ugyanúgy vékonyak és gyengék. :(
      Nekem most kb 5 centis a lenövésem és fényviszonytól függően vagy nagyon sötétnek vagy világosszőkének látom, hát kíváncsi vagyok milyen lesz. :D

      Törlés
  24. Nekem az összes posztodból az jött le, hogy egy magabiztos nő vagy, akinek nincs szüksége külső dolgokra ahhoz, hogy jól érezze magát a bőrében. Van, amiért tudsz tenni - például sporttal -, van, amihez adottság kell. Érdekes volt olvasni, hogy a jó nőséget a hosszú hajhoz kötöd. Remélem, magadra találsz ezzel kapcsolatban is!

    A hosszú haj most azonnal szerintem általában mindenre igaz: szinte mindent meg tudsz venni, ha máshogy nem, hitelre. A következmények nem számítanak, nekem most azonnal kell, mert jár. Aztán valaki vagy felismeri idővel, hogy nem így működnek a dolgok, vagy nem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem arról van szó hogy a hosszú hajhoz kötöm a jónőséget, hiszen vallom, hogy az belülről fakad, és látom hogy néznek rám a férfiak (ha a jónőség mércéjének a pasik véleményét vesszük-példaként!) még akkor is ha a csutak hajam van összekötve a fejem tetején... Szóval én tudom hogy bennem van egy olyan kisugárzás amitől haj nélkül is nőies vagyok, de a szép haj nekem kell, a lelkemnek, és nem azért hogy mások szemében jó legyek vagy sem.

      Törlés
  25. Remélem ti nem jártatok így:
    http://hir.ma/kulfold/szines-hirek/husevo-fergek-keltek-ki-a-pothajban-amely-egy-hullarol-szarmazhatott/159655

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom ezt a cikket hogy mindennap belefutok valahol :D Ez NEM Európában történt meg egyébként is jó helyről kell venni a hajat ahol fertőtlenítik stb és akkor nem fordul elő ilyen!

      Törlés
  26. Szia! Üdv újra itt:)
    Szerintem a megoldást az jelentené ha levennéd a póthajat, lenövesztenéd a hajadat és a saját hajszínedet mivel elégedetlen vagy vele megpróbálnád kamillával, cassiaval eltolni egy másik, szebb szőke irányába. A fő probléma ezzel az hogy sose lehetnél olyan szőke mint most vagy, illetve az idő...nagyon hosszú folyamat lenne mire megerősödik újra a hajad, mire elkezdene rendesen nőni és nem túlzás hogy hosszú évek mire lenne olyan hosszú mint a póthaj. Viszont az már a saját hajad lenne, amire tényleg büszke lennél. Kérdés beletudnál-e vágni egy ilyenbe úgy hogy akár 1-2 hét..vagy hónap alatt ne mond azt hogy nem bírod..elég volt.De szerintem igen.:) Szép nő vagy rövid hajjal is, így talán érdemes lenne belevágnod és kitartani míg a te hajad is szép és hosszú lesz.
    De igazából könnyű úgy ilyeneket mondani hogy nekem derékig érő hajam van, és életemben először idén festettem be és akkor is hennával és indigóval (sima porral!) így semmilyen káros hatás nem érte a hajam..sőt azóta szebb színe van, egészségesebb, fényesebb. Büszke is vagyok rá, és őszintén remélem, kívánom hogy te is az lehess egy napon a hajadra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves tőled. :) Sajnos valóban soha nem fogja egy olyan átérezni akinek nincs gondja a hajával, és én is pontosan tudom mit KÉNE tenni, csak nem visz rá a lélek hogy megtegyem.

      Törlés
  27. Az egyik barátnőmmel 6 éve ismerjük egymást. 6 évvel ezelőtt mindkettőnknek természetes barna haja volt, mindkettőnknek kulcscsont alá ért egy kicsivel. Majd egy évvel később ő szőke lett és utána egy ideig még nőtt is neki, kb a melléig ért, majd a sok festéstől elkezdett neki letörni. Nekem a 6 évből 5 évig abszolút nem érte a hajamat festék, bár vasaltam, beszárítottam,stb. 1 éve festem ammóniamentes 28 mosásossal. Most ott tartunk,hogy neki vállig érő haja van, nekem pedig ha előre teszem akkor leér a köldökömig szinte.
    http://kepfeltoltes.hu/131105/collage_www.kepfeltoltes.hu_.png a fejemet inkább letakartam, a 6évvel ezelőtti énemet nem szívesen mutogatom, a mostani kép meg nem életem képe, de a lényeg látszik.:D A hajam a másodikon nincs kivasalva, reggel elaludtam,de szerintem az is látható...:D

    VálaszTörlés
  28. Na de milyen új árnyalat lesz belőle? valami támpontot tudsz mutatni, hogy el tudjuk képzelni?
    pl. ilyesmi?
    http://celebsview.info/wp-content/uploads/Dark_Blonde_Hair_Picture_1.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nekem szólt a kérdés.Nem tudom, sok múlik azon milyen a természetes hajszín. (festett hajra nem nagyon ajánlott) De nagyon durva változásra azért nem képes, pár árnyalatot lehet csalni vele.
      http://hennalap.com/wp-content/uploads/2011/02/Cassia-henna-haj.jpg Itt egy kép, jobbról a harmadik, ősz hajszál befestve csak cassiaval.

      Törlés
    2. Timinek:) de köszi az infót

      Törlés
  29. Helló!

    én is úgy gondolkodom, mint te. Hosszú, gyönyörű dús az igazi. Így két éve elhatároztam, hogy a kicsit hosszabb, mint a vállamig érő hajamhoz hozzávarratok, így megkaphatom az álom 'seggcsapkodós' hosszú hajam. Megcsináltattam. Bár mint te is, tudod, rengeteg komplikáció van vele és kis részletek, mert annyira kell rá ügyelni, én szerelmes voltam belé. Csak úgy kaptam a bókokat és hízott a májam. Ám amikor 4-5 hónapra rá kezdte a fésű kiszedni őket, elhatároztam, hogy én magam (megspórolva a fodrász árát), kihúzogatom a tincseket. Megdöbbentő tény tárult elém. Feleannyi hajam volt. Egyrészt beleragadt a keratinba az igazi hajam, és a tincscsel együtt kihúztam, másrészt miután hosszú órákon át bajlódva kifésültem a berasztásodott részeket, megintcsak tömérdek hajat festettem. Teljesen kétségbe voltam esve. Első reakcióm persze nekem is az volt, hogy rohanjunk a fodrászhoz, és próbáljunk ki egy másik módszert. De miután kicsit leültem és elgondolkoztam, rájöttem, és nem akarok kopasz lenni és ezt addig csinálni, míg már nem lesz hajam, ahová a póthajat lehetne csatolni. Mivel a szép hosszú hajról sem voltam hajlandó lemondani, rendeltem egy nagyon jó minőségű csatolhatós póthajat. Persze nem az igaz, meg napi 2 percet igénybevesz a felhelyezése, de az a cél lebeg a szemem előtt, hogy akkor is nő alatta az igazi hajam, és mégis sokan dicsérik a hajam most is a csatos póthajjal. Én ezt a módszert tudom ajánlani :)

    VálaszTörlés
  30. Nekem vékony szálú hajam van és nem valami sok. Nőni pedig soha nem akart, nem nagyon erőltette meg magát. Színe olyan fakó-barna, és szárazságra hajlamos a hajam. Mikor babát vártam gyönyörű lett, nagyon dús és fényes, alig kellett mosnom. Imádtam, főleg, hogy meg is növesztettem, kb olyan hátközépig ért. Most, hogy szülés után vagyok pár hónappal, hát katasztrófa... Nagyon hullik és hamarabb zsírosodik, már nem használok balzsamot. Szedek vitamint, de remélem azért hamarosan helyrejön. Nagyon ritkán eszembe jut a póthaj, természetesen nem vagyok olyan hülye (már bocsánat), hogy elkezdjem. Pénzem lenne rá, de bevallom sajnálom rá. Ugyanígy a műszempilla, műköröm kategória. És szerencsére nem hiszem el, hogy ne tenné tönkre az ember eredeti haját/szempilláját/körmét. Egy barátnőm is folyton előjön a póthaj témával, de megmutatom neki az írásod, remélem sikerül végleg kiverni a fejéből.

    VálaszTörlés
  31. Multisonic System-es technikájú hajhosszabbítást már próbálta valaki? :)

    VálaszTörlés
  32. A Multisonic System-es technikájú hajhosszabbításról mi a véleményetek?

    VálaszTörlés
  33. Szia! Teljesen átérzem a helyzetedet, évek óta póthajam van, csak nekem keratinos, most magyar haj van fenn gyönyörű a minősége meg minden, de 3 havonta biztos kell vennem nekem is hajat mert azért valamennyi része elhullik az állandó fésüléstől, nekem növekedik a hajam alatta, de nem az igazi mert lassú és ráadásul vékony, én várom hogy még egy 5-10cm-t nőjön és le kellene vetetnem nekem is , de egyszerűen depressziós vagyok kb hosszú haj nélkül, és rossz a közérzetem, de én is tudom hogy az lenne a megoldás ha levetetném és megcsináltatnám a keratinos hajszerkezet újítót vagy a brazil kakaós keratinos egyenesítést, kipróbáltam már mindkettőt, nagyon sokat segített a hajamnak, ajánlom neked is ha lesz elég bátorságod leszedetni menj el és csináltasd meg és hidd el hamar elkezd nőni a hajad és még a szőke színről se kell lemondanod :)
    és én is bánom hogy nem szóltak rám régen és nem vették el a hajvasalómat..de azért szerencsére most az utóbbi 1évbe rendbe hoztam a hajamat ezzel a kezeléssel és most már valamivel jobb:)

    VálaszTörlés
  34. Kedves Timi :)

    Hiányoztak az új posztok nekem is, de addig olvasgattam a régieket, szerencsére nagyon sok minden van itt, nagyon sok témában. Gondolkodtam már póthajon én is, de végül mindig halogattam, inkább ruhákra költöttem a pénzt, vagy erre-arra. Nekem is hosszúhaj-mániám van, mondhat bárki bármit, hogy a kisugárzás a lényeg, és rövid hajjal is lehet valaki nagy betűs NŐ, szerintem nem. Hiába van szép arca, stb, valami mindig hiányzik, és ez a haj. Ha valami, hát ez az igazán nőies jellemző, illetve ha rövid a haja egy nőnek, és nem szereti, nem boldog vele, nem is lehet jó kisugárzása, mert egyfolytában arra gondol hogy ,,ronda vagyok". Legalábbis én így éltem meg. Volt már nyakig érő hajam, levágta a fodrász (ezt utálom azóta is a fodrászokban, hogy mindig csak vágnak és vágnak...), és még a végeit is megritkította. Akkor én konkrétan sírtam. Nem érdekel hogy más szerint ez picsogás, meg ez csak haj, majd visszanő, el sem tudják képzelni milyen boldogtalan voltam azzal a kis semmi hajjal. És tudom hogy te is így érzel, ezért megértem hogy folyton felrakatod. Én is felrakatnám, de már elég hosszú, egyébként pedig valóban ördögi kör. Olyan mint a hajfestés-hajvasalás-göndörítés, egyszerűen muszáj. Havonta festem 9%-os oxival, és vasalom is rendesen, mert így érzem jól magam. Persze emiatt szörnyen száraz, törött, és hiába költök egy vagyont rá, hiába veszem a drága hajápolókat, én is nagyon jól tudom, hogy sose lesz egészséges, hacsak le nem vágatok vagy 15 centit, azt pedig SOHA. Tudjuk jól azt is hogy jobb az egészséges, de rövid haj, mint a roncsolódott hosszú, de akkor sem fog rávenni semmi hogy levágassam, és egészséges, de számomra ronda hajjal éljem az életem sok-sok ideig, illetve a színemről se mondok le! Te se mondj le a szőkéről, mert te egy igazi szőkeség vagy, neked ez áll jól, ez vagy TE, és hiába befestenéd barnára vagy valami sötét színre és esetleg növésnek indulna, boldogtalan lennél, és nem is lennél ebben saját magad.
    Nagyon érdekelne még egy dolog, kedves Timi, ami nincs a blogon, és meg is értem hogy miért nincs, ez privát dolog, de engem mégis érdekelne egy olyan megbízható ember szemszögéből egy leírás a plasztikai műtétről, hogy hogyan élted meg az egészet, hogyan zajlott, és minden ami ezzel jár. Láttam egyszer, hogy volt egy lány, aki szintén erről kérdezett, és kedvesen azt válaszoltad neki, hogy privátban elmeséled. Velem is megtennéd ugyanezt? :)

    VálaszTörlés
  35. Én maximálisan megértelek Timi, sorstárs vagyok, függő.. évek óta.
    Szerintem ez mélyen a tudatalattinkban gyökerezik. Gyerekként a Barbie-babákkal játszva az az imidzs rögzült, hogy a derékig érő hosszú (lehetőleg szőke)haj a szép. Bevallom én is ezek a babák bűvöletében nőttem fel. Szerettem, hogy olyan szépek, karcsúak, szép sminkelt pofival, hosszú hajjal, és megannyi divatos ruhával. :-))
    Valahogy én is ezt a képet hajszolom, és mivel ez lett a szépségideál a médiában is úton útfélen botlunk az ilyen nőkbe.
    (főleg ami a glamour modelleket illeti)
    Érdekes, de a posztodban te is hosszú hajjal barbiebabaként említetted magad:-)

    VálaszTörlés
  36. Én maximálisan megértelek Timi, sorstárs vagyok, függő.. évek óta.
    Szerintem ez mélyen a tudatalattinkban gyökerezik. Gyerekként a Barbie-babákkal játszva az az imidzs rögzült, hogy a derékig érő hosszú (lehetőleg szőke)haj a szép. Bevallom én is ezek a babák bűvöletében nőttem fel. Szerettem, hogy olyan szépek, karcsúak, szép sminkelt pofival, hosszú hajjal, és megannyi divatos ruhával. :-))
    Valahogy én is ezt a képet hajszolom, és mivel ez lett a szépségideál a médiában is úton útfélen botlunk az ilyen nőkbe.
    (főleg ami a glamour modelleket illeti)
    Érdekes, de a posztodban te is hosszú hajjal barbiebabaként említetted magad:-)

    VálaszTörlés
  37. Szia nekem kb egy éve szőke a hajam és nem hogy nőtt volna csak folyamatosan tört viszont a fekete hajam szép hosszú volt bármennyit is vasaltam szóval én már letettem hogy megnől a szőke hajam szerintem sohase fog most varrattam hajat hát nem tudom mennyire fogja károsítani már azon gondolkozok hogy inkább befestem barnára és hagyom megnőlni :/

    VálaszTörlés
  38. Tudom mennyivel jobb érzés hosszú hajúnak játni magunkat, habár nekem mindig csak csatos póthajam volt, az még a leghumánusabb, mivel azt csak beletűzöd a hajadba de, mint tudjuk a legkényelmetlenebb és időigényesebb is, ráadásul állandóan igazgatni kell és nem is túl stabil. Ez inkább csak olyan ideiglenes megoldás.
    Bármilyen kíméletesen is szőkíted a hajad hidd el, hogy árt neki. Ne hidd el, hogy ilyen-olyan természetes festékkel kiszívják a hajszíned és mindez alatt a hajszálak nem károsodnak. Nekem 3 évig volt szőke, nem is szőke, fehér. Annyira megviselte a hajam (pedig nem olcsó gagyikkal festettem), hogy egy idő után a hajam fokozatosan elkezdett rövidülni és mindenhol hajszáldarabokat hagytam magam után. Akkor csapott belém a kétségbeesés, mikor egyik reggel felkeltem és egy maráknyi haj volt a párnámon. Kb sokkot kaptam és azonnal rohantam fodrászhoz. Ott muszáj volt levágnunk a hajamat, hogy valamit még megmenthessünk belőle és azonnal befestettük az eredeti hajszínemre (világos-szőkés barna). Eleinte utáltam, hiányzott a szép szőke haj és csúnyának éreztem magamat. A rövid hajamat ideiglenesen csatos póthajjal orvosoltam. Miután befestettük lassan, sok ápolással és törődéssel elkezdett nőni és gyógyulni. Napról- napra jobb kedvem lett, ahogy észrevettem a növekedést. Egyre jobban megszerettem a hajszínemet is és egy idő után már természetesnek és szépnek éreztem magam benne és nagyon sokan dicsérték és állítólag sokkal jobban is áll, csak eleinte furcsa és szokatlan.
    Szerintem először nem a póthajtól, hanem a hajszíntől kéne megválnod aztán ledobhatnád a póthajat is és amég gyógyulgat a hajad addig hordhatnál csatosat, aztán már az se kéne.
    1. képen festett szőkén, egy sor csatos póthajjal (36 gramm). Az igazi hajam az alsó ajkam vonaláig ért.
    2. képen az eredetinél sötétebb hajszín (végül még sötétebbet is bemertem vállalni, mint az eredeti) és igaz, hogy van benne csatos póthaj is de az igazi hajam fényévekkel hosszabb, mint a szőkén... Nagyjából a mellem tetejéig.Sokkal több is és puhább is lett.
    A két kép között két év tellt el.
    https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/317460_257585597618064_227461554_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559010_519446921431929_8504251_n.jpg

    VálaszTörlés
  39. mintha en irtam volna :Dfodrasz vagyok ,van potlasom nekem is, es mellesleg a cityszepsegben dolgozott az anyukam :D holnap fogom leszedetni ravarrok csattokat mert az enyem is akkora szar h neha legszivesebben leborotvalnam es vennek egy parokat:S.A sajatom rovidebb ,mint a tied ,es enis ugy vagyok vele ,hogy ha meglàtok egy szep hosszu hajat legszivesebben levagnam es szaladnek haza felpakolni a fejemre:S igazad van ez tenyleg tiszta beteges mar es pont ma gondolkoztam el rajta ha nem kezdek bele ebbe az agyrembe mar kb en lehetnek az uj aranyhaj .Mikor elkezdtem szoke(festett, a sajatom is szoke egyebkent az persze sose eleg ami van) hajam volt kozephosszu viszonylag dus es eros aztan meguntam levagattam befestettem feketere ezt eljatszottam parszor es most ott tartok, hogy a fekete hajam gyenge ,vekony torik es epphogy a vallamig er :S remenykedem benne ha csak csattot hasznalok gyorsabban fog noni, most kaptam a paromtol egy elmeletileg"nagyon jo" markaju vitaminbombat hajra koromre (phyto hair and nails) most kezdtem par napja a forumokon olvastam h van aki egy het utan erosebbnek erzi volt akinek 4 honap utan tobb ,mint 10 cm-t nott a haja hat nemtudom majd meglatjuk de nagyon remenykedek h bevalik es vegre elhagyhatom ezt a fortelmet ^^pusziii

    VálaszTörlés
  40. Sziasztok! Nekem most volt egy kreatinos hajfeltöltéses kezelésem. Ép póthajat szeretnék,már meg is beszéltem a fodrásszal. De valóban senkinek sincs pozitív visszajelzése a póthajjal kapcsolatban ??? S valóban tönkreteszi az eredeti hajt???

    VálaszTörlés