2014. április 20., vasárnap

20 jele annak hogy fitnesz őrült vagy

Ezt a cikket azt hiszem leginkább azok fogják értékelni/érteni akik hasonló életmódot élnek mint én. A többiektől meg elnézést kérek érte. :)





  • Edzésről haza fele haladva a nyálad csorgatva tervezgeted mit fogsz enni, és olyan gyorsan mész már hogy az felér egy kardió edzéssel
  • … nem enni hanem falni fogsz, ugyanis ekkorra már annyira éhes vagy hogy feltéped a hűtőt és örülsz neki hogy nem látja senki amit ilyenkor művelsz mert biztos azt hinnék hogy éhezteted magad és igazából hetek óta nem ettél egy falatot sem
  • Minden embert konkrétan hülyének nézel akit üdítőt inni látsz utcán, étteremben, bárhol. Miért nem isznak vizet vagy zöld teát?!
  • Ugyanez vonatkozik a közterületeken pizzát, hamburgert, hotdogot evő emberekre is: igaz hogy kinézed a szájukból az ételt, mégis szinte látod ahogy zsírként rakódik rájuk amit magukba tömnek, míg te boldogan suhansz el azzal a tudattal hogy neked legalább nincs takargatnivalód a kabát alatt.
  • Néha ugyan megengedsz magadnak egy "tiltott" kaját és biztos vagy benne hogy ezerszer jobban esik mint annak aki minden egyes nap megeszi ezeket, és ez végső soron örömmel tölt el
  • Viszont a csaló étkezés után úgy érzed magad mint egy részeg, vagy legalabbis egy alkoholista aki visszaesett.
  • Az edzőteremben lévő emberek 80%-ának fogalma sincs arról hogy mit csinál-és reménykedsz abban hogy rólad nem hiszik ugyanezt azok akik látnak egy olyan gyakorlatot csinálni amit éppen te találtál ki vagy ha egy gépet nem a rendeltetésnek megfelelően, de hatékonyabban használsz!
  • Esténként fitnesz-modellek képeit nézegeted és már alig várod hogy másnap mehess edzeni. Utálod a pihenőnapokat, de tudod, hogy a fejlődéshez ezeket is muszáj beiktatni. 
  • Olyan formákat és izmokat fedezel fej a saját testeden amikről azelőtt nem is tudtál hogy léteznek.
  • Mikor valaki megkérdez hogy "ő miért nem néz ki olyan jól mint te" pedig Vitalis müzlit eszik meg ízesített ásványvizet iszik meg hasprésezni is szokott, akkor szívesen verdesnéd a fejed a falba. Meg az övét is. 
  • A rendelkezésedre álló alapanyagokból igyekszel mindig valami változatosat, újat kreálni. Néha már úgy érzed akár kiadhatnál egy receptes könyvet, annyira jó vagy, aztán rájössz hogy minden hülye képes erre.
  • Addig győzködtél másokat hogy a reggeli zabkása fehérjével kurva finom és laktató hogy a végén te is elhitted, és szinte már várod lefekvésnél mikor ehetsz újra valami "finomat"
  • Mindenki közellenség aki pizzát, sült oldalast, pizzát vagy péksüteményt eszik a közeledben.
  • A saláta igenis finom! Igyekszel változatos hozzávalókat felhasználni a készítésénél hogy ne legyen unalmas, de a végén rájössz hogy mindig kurvára ugyanolyan íze van.
  • A csirkemell szó hallatán is rosszul vagy már. Szeretnél feltalálni egy olyan módszert amitől egészen más íze lesz az amúgy íztelen húsnak, és már az is újdonságként hat ha kockák helyett csíkokra vágva kerül a tányérodra.
  • Néha a benzinkút shop-jában folyadék után kutatva eszedbe jut hogy ihatnál esetleg valami mást is víz helyett-ha már úgyis ugyanannyiba kerül, nem igaz-de átnézve az összetevőket minden egyes rostos vagy "egészséges" italnál rájössz a hogy inkább innál savat mint azokat amiket beletesznek így maradsz a jól bevált mentes víznél.
  • Ha egy étkezdében az előtted lévő hamburgert kér és light kólát hozzá, szeretnéd neki elamagyarázni hogy a light kólánál még a sima is jobb választás lett volna, meg hogy egyébként sincs értelme lájtot kérnie semmiből ha bezabál egy dupla húsos zsírtól tocsogó hambit nagy adag sült krumplival meg majonézzel. 
  • Az üzletekben már mindig a jól bevált termékeket veszed le a polcról amiknek kívülről fújod az összetevőlistáját és kalóriaértékeit, viszont ha találsz valami újat vagy egy új boltba tévedsz ahol más a választék akkor órákat is el tudnál tölteni azzal hogy elemezgeted a címkéket-ezzel persze az őrületbe kergetve azt akivel éppen vagy. 
  • Nem érted hogy mondhat valaki olyat hogy "elfelejtett enni" hiszen te az egész napodat a kajálások köré építed. 
  • Egész nap eszel, de tényleg. 

Legfrissebb fotó rólam, most itt tartok...

2014. április 6., vasárnap

Fitness-konyha: Protein palacsinta-még egyszerűbben!

Volt pár hete egy palacsinta receptem ITT amit sokáig nagyon is jónak tartottam aztán egyik este már csak fehérje fért be a napi fogyasztásomba viszont még nassoltam volna valami édeset. A szokásos joghurt-fehérjepor pudingom unalmasnak tűnt ezért kitaláltam hogy palacsintát fogok csinálni de szénhidrát nélkül. Meg is lepődtem hogy miért nem találkoztam még ezzel a pofonegyszerű recepttel egyik fitness guru oldalán sem! Az egész annyiból áll hogy egy tojásfehérjét felverek kevés vízzel kicsit habosra (nem keményre) majd hozzáadom a fehérje port (egy adagoló felét) és palacsinta sütőben kisütöm mint egy hagyományos palacsintát (ecsettel nagyon pici kókuszzsírral megkenem a serpenyőt, de tényleg nagyon kevéssel) 


Feltétnek estére már csak túró-fehérjepor kombót szoktam rá tenni, reggelire vagy uzsonnára mehet rá a gyümölcs is ahogy a képen látható. Fahéj, kókuszreszelék, mogyoróvaj mind remekül illik hozzá! Hát nem szuper hogy diéta alatt esténként palacsintát lehet enni és reggel mégis lapos hassal ébredsz? :)) 

2014. április 4., péntek

Fitness-konyha: Rakott karfiol

A rakott ételek mindig is a kedvenceim közé tartoztak, és azon kevesek közé tartozom akik imádják a karfiolt, úgyhogy egyértelmű volt hogy el kell készítenem a rakott karfiol fitness változatát. Hiszen mi is kerül bele? Rizs, hús, zöldség, tehát mondhatnánk hogy egy könnyű kaja, viszont az eredeti receptek gyakran tartalmaznak zsemlemorzsát, tejfölt, disznóhúst, zsíros sajtot, ami nem fér bele a diétába. A titok mindössze annyi volt hogy a helytelen hozzávalókat kicseréltem a helyesre így szinte ugyanazt az ízvilágot kaptam amit gyermekkoromban megszoktam. 

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A karfiolt felteszem enyhén sós vízben főni, fedő nélkül (így a puffadást okozó gázok elillanak a főzés során) a rizst is felteszem főni. Egyiket se "főzöm szét" mert még a sütőben is puhulni fognak később. Egy teflon serpenyőben az apróra vágott lilahagymát elkezdem pirítani majd pici vízzel felöntöm és övegesre párolom, ha ez kész hozzáadom a zsírszegény darált húst (ez lehet a kényes pontja a receptnek, én találtam egy olyan darált hús készítményt ami sovány disznóból és növényi hozzávalókból áll, ennek mindössze 7% a zsírtartalma, a marhahúsé ezzel szemben 20% is lehet, választhatunk még csirkét de azzal más lesz az egész étel íze) összesütöm a húst a hagymával, közben fűszerezem, piros paprika, chilli, só, bors. 
Egy magasabb falú jénai tálba halmozom a rizst majd rá egy réteg hús, karfiol, megint rizs, karfiol és hús, ezt lefedem fóliával és beteszem a sütőbe 10-15 percig, ez idő alatt megpuhulnak a hozzávalók. Közben kikeverem a zsírmentes görög joghurtot egy tojássárgájával, sóval, és light darált mozzarella sajttal, és ha kivettem a tálat a sütőből, akkor ráöntöm ezt a keveréket és szépen eloszlatom a tetején. A sütőt 200 fokra veszem és kb 10 percig sütőm, míg szép barna lesz a sajtos szósz a tetején. 

Mostantól a receptjeimet pontos tápanyagtáblázattal közlöm! Ez a recept 4 adagnak felel meg.