2014. július 31., csütörtök

Fitness-konyha: Fitt pogácsa

Ha Magyarországon járok, egészen biztos hogy az első utam egy pékségbe vezet ahol feltankolok a kedvencekből: burek, pizzás csiga, pogácsa. Utóbbi a szívem csücske, egyszerűen imádom, nagymamám mindig süt nekem ha tudja hogy jövök látogatóba. Lehet tepertős, sajtos, túrós, bármilyen, csak pogácsa legyen! Azt hiszem, számomra nagy áldás hogy csak otthon lehet kapni és külföldön nem, így nem volt lehetőségem olyan sokszor enni! :D Itthoni pogácsasütés eszembe se jutott. Most viszont a Facebook csoportomban (ha csatlakozni szeretnél katt a linkre!) egy olvasó betett egy receptet, amit ezúton is köszönök. Ugyan az eredeti neve tallér, de szerintem pogácsának is megteszi, engem arra emlékeztet. :))

Hozzávalók, ahogy én készítettem:

Előmelegítem a sütőt 180 fokra.





  • 250gramm cottage cheese
  • 2 tojásfehérje, 1 sárgája
  • csapott kk só
  • arabos fűszerkeverék (erős paprika, fokhagyma, zöldfűszerek vannak benne)
  • apróra vágott metélőhagyma (snidling)
  • apróra vágott salátahagyma (ennek a magyar nevében nem vagyok biztos, külsőre hasonlít a lilahagymára csak kisebb és nem olyan erős az íze) 
  • 3 csapott evőkanál zabliszt
  • 3 csapott evőkanál zabpehely (közepes méretű)
  • 4dkg sajt (ez lehet bármilyen zsírszegény sajt, a mennyiséget is lehet változtatni) 

Mindent összekeverek (a sajt kivételével), kicsit állni hagyom, hogy a zabpehely megszívja magát. Egy tepsire sütőpapírt terítek és egy kanállal pogikat formázok egymástól távol. Megszórom reszelt sajttal, és be a sütőbe 20 percre. Ha már szép barna, kiveszem, kiteszem hülni, és ezután gyönyörűen eltávolíthatóak a papírról, én ettől féltem hogy majd folyós lesz, nem lehet felszedni, túró alapú pizzánál jártam már így, de ez a recept tökéletes és simán le lehet szedni a papírról a kis tallérokat. Nagyon-nagyon finom, csillapítja a sós nasik utáni vágyat és tökéletesen illik az egészséges életmódomba is. :) 


(A képen látható adag kb a fenti mennyiség fele, a másik fele ezután került a sütőbe és nincs a képen) 


ÚJ!!! Kipróbáltam cottage cheese helyett cukkinivel, így is lehet készíteni! Az arányok ugyanazok, egy közepes méretű cukkiniből csináltam (a képen az adag fele kb) azok a pöttyök a tetején a sajtok, nincs sajt reszelőm.


4 megjegyzés:

  1. aww életemben egyszer ettem eddik burekot, de örök élmény, isteni volt. szerencse, hogy nálunk nem lehet kapni a pékségekben =D
    ezt a pogireceptet láttam a csoportban. finomnak és gyorsan elkészíthetőnek tűnik, egy próbát megér =)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áh, én imádom, rosszul létig tudom enni a darált húsosat :D
      Nagyon gyorsan kész van és ami a legjobb hogy magaddal tudod vinni, másokat is meg tudsz kínálni vele, akár egy baráti összejövetelre is fincsi és diétás nasi.

      Törlés
  2. Burek sa sirom? Ili sa šunkom? :D
    Én is l fogom ezt késziteni, nagyon jól hangzik és néz ki :)

    VálaszTörlés