2014. július 21., hétfő

Fitness-konyha: Csőben sült csirkemell zöldségekkel

A csirkemell mint a testépítő diéta alapja, néha már baromi uncsi tud lenni, és igyekszem a lehetőségekhez képest változatosan elkészíteni. A csirkemell előre pácolása tűnik az egyik legjobb opciónak-ha nem csak a szokásos fűszerkeverékes vonalat nézzük-, így gyakran alkalmazom ezt a pácolási módot. Mivel igyekszem az utóbbi időben kizárni a tejtermékeket (is) az étrendemből ezért egy szója "joghurtot" választottam, ebbe daraboltam fokhagymát, sóztam és hagytam állni fél napot majd ezután került bele az apróra vágott csirkemell, be a hűtőbe és fél napot hagyni benne (lefedve). 

Hozzávalók: 


  • csirkemell (mennyiséget te határozod meg, nálam a képen 100 gramm van) 
  • fagyasztott zöldbab és karfiol (de lehet brokkoli vagy kelbimbó is) 
  • tojásfehérje
  • light sajt
  • fűszerek ízlésed szerint
  • jénai vagy teflon bevonatú tál a sütéshez
  • sütőpapír (azért hogy egyben ki tudd venni, de mehet enélkül is)

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A zöldségeket úgy ahogy vannak, fagyott állapotban előfőzöm kb fél puhára, majd a sütőpapírral kibélelt tálba halmozom őket, fűszerezem. Erre pakolom az előzetesen bepácolt csirkemellet és be a sütőbe. Kb fél óra múlva mikor a csirkemell már megsült akkor egy felvert tojásfehérjét összekeverek egy kevés light reszelt sajttal (tényleg nagyon kevés, csak az íze kedvéért, mert még a light sajt is zsíros és az nem jó:) ) és a tetejére öntöm és további 10 percet sütöm így míg szép barna nem lesz. Nekem 250 gramm karfiolból, egy marék zöldbabból és 100 gramm csirkemellből olyan laktatót sikerült csinálni hogy ez két étkezésre is elég volt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése