2014. október 26., vasárnap

Paprikás csirke-diétásan!

A paprikás csirke nem tagadom, mindig is az egyik kedvenc magyar fogásomnak számított. Persze, mint a legtöbb magyaros étel, ez is zsíros és nehéz, hiszen pörköltről van szó. Mellesleg van a világon bárki, aki tudja, mi a különbség a csirkepaprikás és a csirkepörkölt között?! :D 
Jó fitnesz életmódos lévén ezt a hagyományos receptet is át fordítottam olyanra hogy bűntudat nélkül lehessen enni. A titok mindössze annyi hogy nem használok hozzá se olajat se zsírt, illetve a húsnak is csak a zsírmentes részét használom fel, tehát a comb, szárny nélkül-bár ami azt illeti ezeket lecsupaszítva akár beletehetnénk őket is. Így egy könnyű, de ízletes fogást készíthetünk ami tökéletesen beleillik még szálkásító diétába is. 

Amire szükséged lesz: 


  • 500g csirkemell kockára vágva bőr és csont nélkülű
  • 4 kis hagyma (vörös, lila, saláta... bármilyen) 
  • 1 nagy paradicsom
  • 1 kaliforniai paprika (de igazából bármilyen paprika jó)
  • erős pista/chilli paprika por/szegedi paprika
  • kókusz zsír
  • 200 ml mandula tej (válassz olyat ami hozzáadott cukormentes)
A zöldségeket vágd fel csíkokra (ha hagymavágás közben egy kis vizet tartasz a szádban akkor nem fogsz könnyezni) A csirkét kockákra. 
Egy teflon serpenyőbe tegyél kb 1 lapos evőkanál kókuszolajat erre halmozd a hagymát. Süsd a hagymát, időnként kevergesd, amíg puha nem lesz. Ekkor húzd le a tűzről és add hozzá az erős paprikát, keverd össze, rakd vissza a tűzre, add hozzá az előzőleg feldarabolt kaliforniai paprikát, keverd össze, add hozzá a feldarabolt paradicsomot és alacsony-közepes lángon főzd az egészet fedő alatt puhára, ez kb 20 perc. Ez idő alatt a csirkét enyhén sózd meg, egy teflonban süsd át mind a két felét a csirkedaraboknak, míg enyhén aranyszínű nem lesz. Ha a zöldségek már megpuhultak, add hozzá a csirkét és együtt főzd az egészet kb 10 percig hogy a csirke még puhuljon. Add hozzá a mandulatejet és magas lángon forrald össze és főzd még egy 10 percig fedő nélkül. A végeredmény egy szaftos, ízletes csirkeragu amit tálalhatsz barna rizzsel, kuszkusszal, akár teljes kiőrlésű kenyer darabokra halmozva zsírszegény görög joghurttal (tejföl helyett) a tetején. Isteni! 


Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése